Pe parcursul a cinci zile, 18 – 22. 03.2019, patru cadre didactice de la Grădiniţa cu Program Prelungit nr. 8 „Rază de Soare” din Târgovişte, unitate şcolară cu prestigiu în judeţul Dâmboviţa, au participat în Vratsa, Bulgaria la cea de-a doua activitate transnaţională de învăţare/ predare/formare din cadrul Parteneriatului Strategic Erasmus+ ,, Bridges for Social Inclusion”. Activitatea s-a derulat în cadrul Grădiniţei ,, Detska Vselena”- Vratsa.
Programul activităţii transnaţionale din Bulgaria a inclus :
- Vizită la Grădiniţa ,, Detska Vselena” din Vratsa
- Workshop alături de copiii cu vârsta de 4-5 ani din grupa ,, Slanchice”, pe tema ,, Art pedagogy” (Terapia prin artă). Cadrele didactice au lucrat alături de copii, flori pentru Scufiţa Roşie;
- Activitate matematică susţinută de copii cu vârsta de 5-6 ani , din grupa ,, Usmivka” cu tema ,, Interactive techniques and games to promovate the childhood” ( Tehnici interactive şi jocuri pentru a promova copilăria). Cadrele didactice au participat alături de copii la desfăşurarea jocurilor , tranziţiilor, rutinelor
- Workshop- activitate cu părinţii şi copiii de 3 ani de la grupa ,, Bonbon” cu tema ,, Interactive with parents – a factor for the development of the child`s personality “ ( Interacţiunea cu părinţii , factor de dezvoltare a personalităţii copilului). Aici cadrele didactice au fost invitate să lucreze alături de copii şi părinţii acestora o pâine tradiţională bulgărească ,, pilka”.
- Întâlnire cu reprezentanţi ai municipalităţii din Vratsa – Bulgaria
- Vizitarea obiectivelor turistice şi culturale reprezentative .
- Evaluare – aplicare de chestionare privind activitatea desfăşurată în mobilitatea din Bulgaria şi înmânarea certificatelor de participare.
Proiectul Erasmus+ „Bridges for social inclusion”, nr. 2018- 1-RO 01-KA229-049220, implementat de Grădiniţa cu Program Prelungit nr. 8 „Rază de Soare” din Târgovişte , coordonator Moldoveanu Elisabeta are ca parteneri Bulgaria, Grecia, Ungaria, Turcia şi Polonia. Proiectul urmăreşte prin activităţile propuse creşterea gradului de implicare a profesorilor, preşcolarilor, părinţilor, membrilor comunităţii în activităţi de promovare a valorilor europene, a gradului de adaptare şi integrare a preşcolarilor la viaţa şcolară şi socială şi reducerea abandonului şcolar precum şi îmbunătăţirea calităţii procesului educaţional, prin realizarea unei educaţii centrate pe copil, prin adaptarea curriculumului la nevoile curente ale copilului, a familiei lui, a comunităţii locale.