Școala Gimnazială Lazuri a trecut în online, este vorba despre întreaga unitate școlară iar decizia s-a luat începând cu data de 4 ianuarie 2022 și este valabilă până la remedierea situației, conform prevederi din noul ordin comun care permit închiderea școlilor, ART. 3 Alin. 2:

„În situații justificate de infrastructură și resursele existente, unitățile de învățământ/unitățile conexe pot desfășura activități didactice în sistem online cu aprobarea ISJ/ISMB, chiar și în situația în care nu se impune suspendarea cursurilor cu prezență fizică în condițiile art. 6.”, potrivit ISJ Dâmbovița.
Unitatea școlară are probleme cu asigurarea încălzirii, o defecține la centrala termică.
Inspectoratele școlare județene vor aproba toate solicitările venite din partea conducerilor școlilor de a trece în online, formulate în baza ordinului comun ministerul Sănătății – ministerul Educației, nu trebuie să aștepte o decizie centralizată.
Cele două prevederi din noul ordin comun care permit închiderea școlilor
ART. 3 Alin. 2:
- „În situații justificate de infrastructură și resursele existente, unitățile de învățământ/unitățile conexe pot desfășura activități didactice în sistem online cu aprobarea ISJ/ISMB, chiar și în situația în care nu se impune suspendarea cursurilor cu prezență fizică în condițiile art. 6.”
ART. 6 Alin. 9:
- ”La apariţia cazurilor de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 în rândul cadrelor didactice, didactice auxiliare sau nedidactice, acestea au obligaţia de a anunţa conducerea unităţii de învăţământ care va informa DSP/DSPMB. DSP/DSPMB, în urma anchetei epidemiologice, va stabili care sunt contacții direcți ai acestora și va decide împreună cu conducerea unității de învățământ dacă se impune suspendarea activităților didactice la nivelul grupei/clasei sau unității de învățământ, înainte de îndeplinirea condițiilor de la alin (2). Măsura suspendării la nivelul unității de învățământ este dispusă prin hotărârea CJSU/CMBSU, la propunerea conducerii unității de învățământ/instituției conexe, cu avizul ISJ/ISMB și al DSP/DSPMB.”