CNAIR a demarat procesul de achiziție pentru implementarea unui nou sistem electronic de tarifare. Acesta are ca scop asigurarea managementului, gestionării și controlului tarifului de utilizare a infrastructurii rutiere pe baza timpului și distanței parcurse. În caietul de sarcini, CNAIR oferă detalii despre obiectivele proiectului.
Noul sistem centralizat de tarifare rutieră va include funcționalitățile existente pentru autovehiculele de până la 3,5 tone, inclusiv migrarea datelor existente din prezentul sistem centralizat. De asemenea, va conţine şi funcționalitățile specifice pentru colectarea tarifului de trecere a infrastructurii rutiere pentru autovehiculele cu masa totală de peste 3,5 tone.
Valoarea noului soft este estimată la 258 de milioane de lei, iar data limită de depunere a ofertelor este de 7 martie 2024. Până vor fi implementate noile sisteme de tarifare, șoferii vor plăti în continuare rovinieta clasică. Taxa de drum este stabilită în funcție de tipul de vehicul pentru care se achiziționează și de perioada de valabilitate a acesteia.
„Noul sistem de tarifare va îngloba atât un mod de tarifare având la bază perioada de utilizare a infrastructurii rutiere (time-based) pentru autoturisme, autobuze, autocare şi autovehiculele de transport marfă cu masa totală maximă autorizată (MTMA) ≤ 3,5 tone cât şi un mod de tarifare în funcţie de distanţa parcursă (distance-based) pentru autovehiculele de transport marfă cu MTMA > 3,5 tone. Totodată, în cazul autoturismelor, autobuzelor, autocarelor şi autovehiculelor de transport marfă cu (MTMA) ≤ 3,5 tone se va aplica şi un tarif de trecere (peaj) pentru utilizarea podurilor, tunelurilor şi trecătorilor de munte”, se arată în document
Urmărește Partener TV și pe Google News