Pentru a putea iniţia un business de succes, veţi avea nevoie în primul rând de o idee care să se potrivească cu stilul şi dorinţele dumneavoastră, în acest fel putând produce sau comercializa produsele şi serviciile în care aveţi încredere. Există multe firme prezente pe piaţa care oferă astfel de lucruri, însă vă puteţi diferenţia foarte uşor dacă alegeţi să oferiţi calitate şi seriozitate de fiecare dată. Un antreprenor de succes trebuie să cunoască foarte bine nevoile consumatorilor, lucru ce poate fi analizat prin realizarea unei cercetări intensive de piaţă, atât în mediul online, cât şi în offline.
Cu scopul de a intra în rândul oamenilor de succes, veţi avea nevoie în primul rând de o entitate juridică pentru a funcţiona legal. În România există foarte multe alternative din care puteţi alege, însă selectarea uneia care să se potrivească cu activitatea dumneavoastră poate fi de multe ori dificilă. Cele mai populare entităţi juridice sunt SRL-ul (societate cu răspundere limitată, PFA (persoana fizică autorizată) şi SĂ (societate pe acţiuni), fiecare având câteva avantaje şi dezavantaje, în funcţie de buget, dimensiunea operaţiunii, dar şi de codurile CAEN pe care doriţi să le autorizaţi.
Există restricţii privind contractarea unui serviciu de găzduire sediu social în funcţie de entitate?
Nu. Conform legislaţiei în vigoare, toate entităţile juridice au nevoie de un sediu social stabilit pentru a putea lucra în legalitate şi a nu fi sancţionaţi de către autorităţi.
După alegerea formei juridice optime, veţi avea nevoie de câteva acte precum cartea de identitate şi dovada sediului social. Cea din urmă este în general destul de greu de obţinut, mai ales dacă optaţi pentru propria locuinţă. Multe persoane, mai ales fără experienţă, aleg această variantă, crezând că vor putea reduce cheltuielile într-un mod substanţial, însă acest lucru este greşit. Taxele şi impozitele locale sunt mult mai mari decât în cazul în care aţi alege găzduire sediu social pentru firmă în Bucureşti. Veţi avea multe beneficii dacă alegeţi un astfel de serviciu, putând fi realizat rapid, doar în 30 de minute fără alte impedimente că în cazul unei locuinţe personale sau închiriate.
Cu toate acestea, cei care optează pentru realizarea viitorului sediu social într-un apartament trebuie să cunoască faptul că vor avea nevoie de acordul vecinilor, un document obţinut de la Asociaţia de proprietari, de multe ori acest act fiind greu de dobândit sau chiar imposibil, putând afecta programul şi întârzia operaţiunea viitorului business. Trebuie menţionat şi faptul că impozitele adăugate locuinţei pot fi mult mai mari decât în cazul în care aţi alege un serviciu de găzduire sediu social specializat.
De asemenea, firma aleasă va putea să vă furnizeze şi să vă ajute şi în alte arii precum gestionarea contabilităţii, modificarea actelor, alegerea corectă a codurilor CAEN şi aşa mai departe, fiind un avantaj substanţial pentru a putea funcţiona legal. Totodată, aceştia vă pot comunica în prealabil termenul de expirare al documentelor ce ţin de găzduirea sediului, având la dispoziţie timpul necesar pentru a-l extinde, evitând în acest fel închiderea firmei sau amenzi ce vă pot afecta pe termen scurt operaţiunea.
O societate comercială nu este greu de administrat atunci când aveţi lângă dumneavoastră specialişti în domeniu care să vă ajute şi să vă asiste cu servicii de cea mai înaltă calitate. Veţi avea în acest fel mai mult timp la dispoziţie să vă concentraţi asupra produselor şi serviciilor pentru a oferi de fiecare dată clienţilor satisfacţie, acesta fiind cel mai bun drum către un succes garantat.