Au început emoţiile pentru părintii absolvenţilor de gimnaziu. Elevii de cla a VIII-a au intrat în focurile primului examen serios din viaţa lor: Evaluarea Naţională. În judeţul Dâmboviţa sunt înscrişi la Evaluarea Naţională 4664 de elevi. Ei vor susţine probele de limba română, limba maternă (unde este cazul) şi matematică. Media de admitere la liceu reprezintă media artimetică dintre media obţinută la Evaluarea Naţională şi media celor patru ani de gimnaziu.
Astfel, admiterea înseamnă (medie Evaluare Natională + medie ani gimnaziu)/2. Pentru o evaluare cât mai corectă, fiecare din cele 184 de centre de examinare sunt dotate cu camere video de supraveghere, după modelul de anul trecut al examenului de Bacalaureat. La nivelul judeţului Dâmboviţa există 17 centre de comunicare de unde sunt distribute subiectele către cele 184 de centre de examinare şi şapte centre zonalede evaluare unde vor fi corectate lucrările şi acestea sunt laBăleni,Găeşti,Moreni,Pucioasa,Titu şi două în Târgovişte. Centrul Naţional pentru Evaluare şi Examinare (CNEE) a elaborat 10 variante de subiecte, în conformitate cu programa pentru evaluarea naţională la clasa a VIII-a şi cu modelul evaluărilor internaţionale, subiectele având un nivel mediu de dificultate şi permit rezolvarea în 120 de minute. Extragerea variantei de subiect a avut loc deja, iar aceasta a fost transmisă către cele 1.387 de centre de comunicare, respectiv către toate inspectoratele şcolare judeţene.
CALENDARUL EVALUĂRII NAŢIONALE 2012
25 iunie Limba şi literatura română – proba scrisă
26 iunie Limba şi literatura maternă – proba scrisă
27 iunie Matematică – proba scrisă
29 iunie Afişarea rezultatelor (până la ora 14)
29 iunie Depunerea contestaţiilor (orele 14-18)
30 iunie-1 iulie Rezolvarea contestaţiilor
2 iulie Afişarea rezultatelor după contestaţii.
Profesorii evaluatori sunt cadre didactice având ca specialitate una din disciplinele care se evaluează în examen, care nu au rude sau afini până la gradul al IV-lea printre candidaţii care participă la respectiva sesiune a Evaluării Naţionale, selecţionaţi din alte unităţi şcolare decât cele din care provin candidaţii arondaţi centrelor. Evaluarea lucrărilor se face cu respectarea strictă a baremului unic de evaluare şi de notare, pe baza unui punctaj pe scara 1-100, acordându-se 90 de puncte pentru răspunsurile corecte şi complete şi 10 puncte din oficiu. După evaluare, fiecare profesor stabileşte nota prin împărţirea la 10 a punctajului obţinut de elev, fără rotunjire şi o trece pe lucrare. În cazul în care diferenţa dintre notele celor doi evaluatori este de cel mult un punct, se calculează şi se trece pe lucrare nota finală, calculată ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire, a notelor acordate de cei doi profesori evaluatori.