Cinci cadre didactice de la Grădinița ”Rază de Soare” Târgoviște au participat la cea de a șasea activitate transnațională de învățare/ predare/ formare, Alexandroupoli-Grecia-Întâlnire mixtă a parteneriatului strategic Erasmus +,Prima Școală Primară Experimentală din Alexandroupolis, Grecia (C6),Includerea în clasă – crearea de spații de învățare experiențială și experiențe pentru a spori dezvoltarea personală și socială a elevilor -Erasmus+ Strategic Partnership blended meeting 1st Experimental Primary School of Alexandroupolis, Greece (C6) Inclusion in the classroom- creating experiential learning spaces and experiences to enhance pupils’ personal and social developement
În perioada 25 –27 Mai 2021, cinci cadre didactice din Grădinița cu P.P. ”Rază de Soare” Târgoviște au participat în Alexandroupoli-Grecia, la cea de a șasea activitate transnațională de învățare/ predare/ formare din cadrul proiectului de schimb interșcolar ERASMUS+, INCLUDE.NET: Innovative ways to promote inclusion in its broadest sense, within a panEuropean context. Activitatea s-a derulat în cadrul școlii primare 1st Experimental Primary School of Alexandroupolis – Grecia.
Programul activității transnaționale din Grecia a fost constituit dintr-o serie de activități și workshop-uri desfășurate fizic cu profesorii din școala gazdă și din Grădinița cu P.P. ”Rază de Soare”- Târgoviște-România, precum și prezentări ale schimburilor de bune practici între parteneri, acestea fiind diseminate în cadrul sesiunilor on-line cu participarea tuturor partenerilor (Marea Britanie, Cipru, Turcia, Finlanda, Grecia și România).
În acest context, țara gazdă a prezentat o serie de materiale și resurse virtuale de exemplificare a abordărilor pedagogice și a metodelor pe care le implementează în sesiuni on-line precum:
- Lion King goes STEAM -Exemple de activități incluzive STEAM, pentru elevii din clasa a II- a;
- Utilizarea istoriei numerelor în predarea matematicii în școala primară;
- Călătoria numerelor în timp. Implicarea părinților în procesul de învățare;
- Abordări didactice inovatoare: CLIL în paradigmă geografică.
Un alt element –cheie al programului a fost reprezentat de schimbul de bune practici și metode/abordări pedagogice inovatoare prezentate în cadrul workshop-urilor cu tema:
- Incluziune și crearea unui climat de învățare socio-emoțional pozitiv utilizând eTwinning în timpul învățării on-line;
- Utilizarea roboticii pentru dezvoltarea abilităților elevilor;
- A fost prezentată o secvență din activitatea clubului STEAM ”Probot” susținută de către copiii clasei a V-a cu participarea profesorilor și elevilor din școala gazdă și a profesorilor din Grădinița cu P.P. ”Rază de Soare”- Târgoviște-România.
Programul a cuprins și vizitarea școlii 1st Experimental Primary school of Alexandroupolis, un tur virtual al Muzeului Etnologic al Traciei din orașul Alexandroupoli pentru partenerii prezenți doar in sesiunea on-line și prezentarea materialului virtual: ”Aspecte culturale ale Alexandroupoli și ale Traciei”, realizat de către coordonatorul din Grecia, Fotini Broutsou. Activitatea transnațională a cuprins sesiuni de lucru pe platforma eTwinning, precum și activități de diseminare (modalități de aplicare STEAM și CLIL).
Au fost planificate următoarele activități și sarcini ale proiectului, s-a realizat evaluarea întâlnirii, a sesiunilor de lucru on-line și fizic în cadrul evenimentului on-line al coordonatorilor din fiecare școlală parteneră.
În urma acestei mobilități, profesorii participanți și toți membrii echipei de proiect din fiecare instituție școlară vor proiecta și structura activități pe baza metodelor/abordărilor pedagogice noi învățate, care vor fi aplicate la grupa și ulterior vor încărcate în twinspace-ul proiectului INCLUDE.NET: Innovative ways to promote inclusion in its broadest sense, within a panEuropean context, constituind resurse educaționale pentru profesorii români dar și europeni.
Conţinutul prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorilor, iar Agenţia Naţională şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care conţinutul informaţiei va fi folosit. Responsabil proiect, Ciulei Florentina