Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

Inelul 2 de centură al Municipiului Târgoviște, prezentat public în faza studiului de prefezabilitate

Autor:

Data: 16 aprilie 2021, 12:28

  •  
  •  
  •  

Primele date oficiale despre Inelul 2 de centură al Municipiului Târgoviște care va cuprinde și localitățile Aninoasa, Doicești, Șotânga, Dragomirești și Ulmi, adică prezentarea studiului de prefezabilitate. Președintele CJ, Corneliu Ștefan alături de vicepreședinții CJ, Luciana Cristea și Antonel Jîjîie, administratorul public-Cristian Avanu, primarul Cristian Stan și edilii din localitățile Aninoasa,Doicești, Șotânga, Dragomirești și Ulmi a făcut public studiul de prefezabilitate ce vizează Inelul 2 de centură al Târgoviștei.

Un drum de legătură pentru cresterea accesabilității în zona urbană a municipiului Târgoviște. Inelul 2 de centură al Târgoviștei pleacă din comuna Aninoasa-ieșire comuna Doicești DN 7, va trece prin comuna Șotânga-municipiul Târgoviște-comuna Dragomirești și ajunge în comuna Ulmi unde se va intersecta cu Drumul Expres Găești-Ploiești . Lungimea totală a Inelului 2 de centură al Târgoviștei este de 15,28 km , cu patru benzi, adică câte două pe sens cu lățimea de 3,5 m fiecare, zona mediană va fi delimitată cu parape timp semigreu. Inelul va avea 2400 de ml de poduri și pasaje. Financiar, la acest moment se vorbește de o valoare estimată de peste 750.000.000 lei. Demersurile CJ Dâmbovița pentru acest proiect se fac în ritm susținut.Inelul de centură va fi prevăzut cu 5 intersecții amenajate cu sensuri giratorii sau noduri rutiere, o turbogirație la intersecția cu DN71, 9 pasaje rutiere și 3 poduri peste cursurile de apă pe care le întâlnește.

Președintele Consiliului Județean Dâmbovița, Corneliu Ștefan: „Asistăm astăzi la un moment cu adevărat istoric și la o premieră în același timp pentru județul Dâmbovița. Așa cum am promis încă din prima zi de mandat, inelul de centură al municipiului Târgoviște va deveni realitate, iar astăzi am bucuria să vă prezint studiul de prefezabilitate al drumului de legătură pentru creșterea accesibilității în zona urbană a municipiului Târgoviște.

Așa cum am promis dâmbovițenilor anul trecut, împreună cu colegii mei, am ținut neapărat să lansăm acest studiu de prefezabilitate pe banii Consiliului Județean Dâmbovița. Pe 21 decembrie 2020, în ultima ședință ordinară a CJD, am aprobat asocierea cu Ministerul Transporturilor pentru a ne asigura în primul rând finanțarea acestui drum. Aceasta va fi prin POIM-ul de transporturi, pe bani europeni, bineînțeles, cu o cofinanțare din partea CJD. În al doilea rând, suma prevăzută și pe care am plătit-o proiectantului pentru acest studiu de prefezabilitate este din partea CJD. Ca sume, la momentul studiului de prefezabilitate, valoarea estimată a Inelului 2 de centură este de 751.101.646 lei. Din această sumă, 174.707.040 lei sunt pentru cheltuieli în vederea obținerii și amenajării terenului. Cheltuielile pentru asigurarea utilităților necesare obiectivului se ridică la 1.300.000 lei, iar pentru asistența tehnică și proiectare, costurile sunt estimate la 14.450.000 lei. Investiția de bază se ridică la 571.699.638 lei, iar din aceasta, 364.250.000 lei sunt pentru lucrări poduri, pasaje, noduri rutiere, viaducte și intersecții, iar valoarea lucrărilor la drum este de 158.429.202 lei.

Am cerut să fie găsite cele mai bune soluții. Inelul 2 de centură al municipiului Târgoviște este un proiect extrem de important pentru Dâmbovița, nu doar pentru reședința județului nostru. 

Pe lângă scăderea valorilor de trafic pentru localitățile amintite mai sus, va contura o întreagă zonă de dezvoltare metropolitană în jurul municipiului Târgoviște. Ambuteiajele care se produc la intrările în Târgoviște, fie că venim de pe DN72A sau de pe DN 71, vor dispărea.

Știm foarte bine că infrastructura rutieră poate fi o piedică în ceea ce privește dezvoltarea unui județ. Foarte multe firme refuză investițiile în localitățile fără drumuri adecvate și care nu permit scurtarea timpilor de transport al mărfurilor sau materiilor prime.

Datorită Inelului 2 de Centură, pe lângă micșorarea cheltuielilor cu întreținerea infrastructurii rutiere din cauza traficului rutier intens, numărul de accidente rutiere va scădea. Tocmai de aceea, drumul de ocolire nu va tranzita nicio localitate. De asemenea, pot spune că valorile de mediu din reședința județului nostru vor fi îmbunătățite prin diminuarea poluării. Și numărul de turiști va cunoaște o creștere importantă odată cu realizarea acestui drum.

Impactul economic al acestui drum de centură va fi unul uriaș. Vom crea toate condițiile pentru noi investiții, vom putea vorbi cu adevărat de zona metropolitană a Municipiului Târgoviște.

Inelul 2 de Centură al Municipiului Târgoviște este doar începutul. Zilele acestea, împreună cu aparatul tehnic al Consiliului Județean, am făcut mai multe vizite în teren pentru identificarea viitoarei rute ocolitoare a orașelor Pucioasa și Fieni. La momentul de față au fost găsite cel puțin două variante pe care le analizăm cu atenție”.

Cristian Daniel Stan, primarul municipiului Târgoviște: „Inelul 2 de centură al Municipiului Târgoviște va reprezenta într-adevăr inelul de centură al Târgoviștei, în contextul în care primul inel de centură s-a transformat, așa, într-un drum intern, pe parcursul timpului, și în luna mai va fi gata acest prim inel, urmând ca acest nou drum să reprezinte varianta ocolitoare a Municipiului Târgoviște. Cred că este unul dintre cele mai importante proiecte care au putut fi vreodată implementate în județul Dâmbovița, de o importanță vitală petru Municipiul Târgoviște și pentru celelelate localități.

Vreau să-i mulțumesc domnului președinte al Consiliului Județean pentru faptul că, iată, trece la fapte. În acest moment, drumul reprezintă o certitudine, se va aproba studiul astăzi, după aceea sunt convins că se va obține și finanțarea, și într-un termen nu foarte îndelungat, municipiul Târgoviște va avea acest al doilea inel de centură, care va schimba radical condițiile de trafic, în contextul în care tot traficul greu va fi deviat.

Caută în Arhivă

Selectați o dată
Selectați o categorie
Căutare cu Google

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.