Sala Unirii a Consiliului Județean Dâmbovița,a fost gazda conferinței de lansare a proiectului „Dezvoltarea infrastructurii de transport judeţean prin modernizarea DJ720, DJ720B, DJ711 şi DJ101B pe traseul limită judeţ Prahova- Moreni- Gura Ocniţei- Răzvad- Ulmi- Târgovişte – Comişani – Bucşani – Băleni- Dobra – Finta – Bilciureşti – Cojasca- Corneşti – Butimanu – Niculeşti – limită judeţ Ilfov”,ce se va derula pe o perioadă de 45 de luni, 5 august 2017-4 mai 2021, acesta având ca obiectiv general: accelerarea creşterii economice şi îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă ale comunităţilor locale din Judeţul Dâmboviţa prin stimularea mobilităţii, rezultat al modernizării infrastructurii judeţene de transport şi asigurării conectivităţii indirecte la reţeaua TEN-T.
La eveniment au participat:președintele CJ, Alexandru Oprea, directorul executiv al Direcției Programe Europene, Florin Gilia, subprefectul judeţului Dâmboviţa, Florina Mureşan, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Dâmboviţa, Alin Manole, primarul municipiului Târgovişte, Cristian Stan, primarul municipiului Moreni, Dinu Constantin, primarii unităţilor administrativ-teritoriale care sunt tranzitate de drumurile judeţene incluse în proiect,reprezentanții ADR Sud Muntenia și alţi reprezentanţi ai administraţiei publice locale și județene.
Este cel mai important proiect de reabilitare şi modernizare a infrastructurii rutiere din judeţul Dâmbovița.
“Conferință de presă care marchează lansarea celui mai mare proiect de reabilitare şi modernizare a infrastructurii rutiere din judeţul Dâmbovița. Este vorba despre „Dezvoltarea infrastructurii de transport judeţean prin modernizarea DJ720, DJ720B, DJ711 şi DJ101B pe traseul limită judeţ Prahova- Moreni- Gura Ocniţei- Răzvad- Ulmi- Târgovişte – Comişani – Bucşani – Băleni- Dobra – Finta – Bilciureşti – Cojasca- Corneşti – Butimanu – Niculeşti – limită judeţ Ilfov”. proiect depus în cadrul Programului Operațional Regional 2014 – 2020, Axa prioritară 6 – Îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională, Prioritatea de investiții 6.1 – Stimularea mobilității regionale prin conectarea nodurilor secundare și terțiare la infrastructura TEN-T, inclusiv a nodurilor multimodale. Proiectul presupune modernizarea traseului interjudețean (format din 4 drumuri județene), pe o lungime de 62,12 km. Un număr de 16 localități sunt tranzitate de drumurile județene ce fac obiectul acestui proiect. În plus, proiectul vizează reabilitarea a 4 poduri existente pe traseul interjudețean. Aș vrea să vă mulțumesc pentru participarea la conferința de lansare a proiectului și să vă asigur că vom continua să aducem în atenția opiniei publice atât activitățile desfășurate în implementarea proiectului, cât și rezultatele înregistrate.”, a afirmat președintele CJ, Alexandru Oprea.
Florin Gilia, director executiv al Direcției Programe Europene din cadrul Consiliului Județean Dâmbovița, a făcut o prezentare detaliată a proiectului care va deservi 186.682 de persoane, implică patru drumuri judeţene, cu o lungime de modernizare eligibilă de 62,069 kilometri, de-a lungul cărora vor fi realizaţi o serie de indicatori care vor contribui atât la fluidizarea, cât şi la siguranţa circulaţiei, respective se va realiza conectivitatea la două coridoare TEN-T, se vor construi 37 staţii pentru pasageri, 8 alveole pentru mijloacele de transport public, piste cu două sensuri pentru biciclişti, cu o lungime de 3,94 kilometri, dar vor fi reabilitaţi şi modernizaţi şi 69,93 kilometri de trotuare şi alei pietonale.
Un număr de 15 localităţi urmează a fi tranzitate de drumurile judeţene şi anume: municipiul Moreni, comuna Gura Ocniţei, comuna Răzvad, comuna Ulmi, municipiul Târgovişte, comuna Comişani, comuna Bucşani, comuna Băleni, comuna Dobra, comuna Finta, comuna Bilciureşti, comuna Cojasca, comuna Corneşti, comuna Butimanu, comuna Niculeşti: “ Proiectul se realizează într-un parteneriat format din UAT Județ Dâmbovița, în calitate de lider al proiectului, UAT Municipiul Târgoviște și UAT Municipiul Moreni. Perioada de implementare a proiectului este de 45 de luni, începând din data de 5 august 2017 până în 4 mai 2021. Acest proiect a făcut și face parte din lista de proiecte prioritare, Prioritatea 1, Traseul 2, aprobat prin Hotărârea 1/2015 a Comitetului pentru Dezvoltare Regională Sud Muntenia. Este singurul traseu care este în interiorul unui singur județ, acest traseu a fost prevăzut numai pentru județul Dâmbovița. Traseul este configurat pe harta care arată conectivitatea la TEN-T. Obiectivul general al proiectului este accelerarea creșterii economice și îmbunătățirea condițiilor de viață ale comunităților locale din Județul Dâmbovița prin stimularea mobilității, rezultat al modernizării infrastructurii județene de transport și asigurării conectivității indirecte la rețeaua TEN-T. Obiectivul specific al proiectului constă în creșterea gradului de accesibilitate a zonelor rurale și urbane situate în proximitatea rețelei TEN-T prin modernizarea DJ 720, DJ 720B, DJ 711 și DJ 101B pe traseul menționat. Traseul ce va fi modernizat este în lungime de 62,12 kilometri și va tranzita 15 localități. (…) Pe lângă reabilitarea căii de rulare în cadrul proiectului vor fi realizate, montate și reabilitate următoarele: piste de biciclete cu două sensuri de circulație în lungime de 3940 metri liniari, trotuare în lungime de 69.930 metri liniari, strații de transport public în număr de 37, 8 alveole, parapeți de protecție în lungime de 3546 metri liniari, 825 de indicatoare rutiere, vor fi făcure marcaje longitudinale și transversale, vor fi montați 1200 de stâlpi de ghidare, 380 de butoni reflectorizanți, 426 catadioptri, parapet metalic pietonal în lungime de 359 metri liniari și vor fi montate 35 de oglinzi parabolice. Valoarea totală a proiectului este de 211.822.388,29 lei, din care 179.511.725,29 lei asistență financiară nerambursabilă din partea Fondului European de Dezvoltare Regională, reprezentând 85% din valoarea eligibilă a proiectului, 27.454.734,46 lei asistență financiară nerambursabilă din bugetul național, reprezentând 13% din valoarea eligibilă a proiectului, 4.223.805,30 lei este contribuția proprie a Consiliului Județean, reprezentând 2% din valoarea eligibilă a proiectului, iar suma de 632.123,24 lei reprezintă contribuția de la bugetul local al județului Dâmbovița, reprezentând cheltuieli neeligibile ale proiectului”, a declarat Florin Gilia, director executiv al Direcției Programe Europene din cadrul Consiliului Județean Dâmbovița
Aspecte tehnice privind investiția au fost prezentate și de către Diana Poșchină Penescu, expert în cadrul ADR Sud Muntenia: „Beneficiarul este foarte aproape de a lansa achiziţia pentru proiectul tehnic; proiectul are o valoare mare şi, de aceea, toată echipa Consiliului Judeţean Dâmbovița depune eforturi foarte mari şi din ceea ce am văzut, sunt foarte atenţi în monitorizarea acestui proiect. Este un proiect cu o durată de 45 de luni, să sperăm că o să-l terminăm mai repede, chiar tronsonarea drumului va duce, sperăm, la reducerea perioadei de execuţie astfel încât să nu ajungem la 45 de luni. Sperăm că vom avea noroc de constructori serioşi şi, astfel, proiectul va fi dus la bun sfârşit. Este cel mai mare proiect ca valoare din regiune, pe această axă, şi părerea mea este că trebuie foarte atent şi serios urmărit.”
La rândul său, primarul municipiului Târgoviște, Daniel Cristian Stan, a felicitat autoritățile responsabile de implemnetarea proiectului și le-a urat mult succes în activitate: „În primul rând, felicitări pentru acest proiect, este un proiect deosebit, cel mai mare proiect de reabilitare a infrastructurii rutiere implementat vreodată în judeţul Dâmboviţa, și iată, cel mai mare proiect din regiune, semnat la acest moment, şi mă bucur că şi municipiul Târgovişte este partener în acest proiect. Aş vrea să felicit Consiliul Judeţean, pe domnul preşedinte Alexandru Oprea, de asemenea aş vrea să aduc în discuţie şi meritele fostului preşedinte al Consiliului Judeţean, Adrian Ţuţuianu, în legătură cu acest proiect. Este foarte important şi aş spune şi eu că mi se pare o decizie bună împărţirea în 4 loturi. Probabil că execuţia va merge mult mai repede.”
Proiectul este cofinanţat de Uniunea Europeană, prin Fondul European de Dezvoltare Regională, astfel: valoarea totală a proiectului este de 211.822.388,29 lei, din care 179.511.725,29 lei – contribuţie nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională, reprezentând un procent de 85% din cheltuielile eligibile ale proiectului, 27.454.734,46 lei – contribuţie nerambursabilă din bugetul naţional, reprezentând un procent de 13% din cheltuielile eligibile ale proiectului, 4.223.805,30 lei – contribuţie de la bugetul local al judeţului Dâmboviţa, reprezentând un procent de 2% din cheltuielile eligibile ale proiectului, şi 632.123,24 lei – contribuţie de la bugetul local al judeţului Dâmboviţa, reprezentând cheltuielile neeligibile ale proiectului.