duminică, februarie 9, 2025

Cadre didactice de la  Grădinița ”Rază de Soare” Târgoviște, au participat în Macedonia de Nord, la  o activitate transnațională de învățare, predare și formare 

Știri

În perioada 08 –11 Mai 2023,  cadre didactice din Grădinița cu P.P. ”Rază de Soare” Târgoviște au participat în Skopje-Macedonia de Nord, la activitatea transnațională de învățare/ predare/ formare Creative strategies for inclusion and diversity through the arts din cadrul proiectului de schimb interșcolar ERASMUS+ KA 220  ”Active strategies for inclusion and diversity in a early childhood” – A.S.I.D.E.C – număr referință – 2021-1-RO01-KA220-SCH-000030958. Întâlnirea internațională s-a desfășurat la Școala Drzavno muzicko uciliste Todor Skalovski-Tetoec din Tetovo, Macedonia de Nord, alături de partenerii din: Bulgaria, Turcia, Polonia și România ( Grădinița Model).

Cadre didactice de la  Grădinița ”Rază de Soare” Târgoviște, au participat în Macedonia de Nord, la  o activitate transnațională de învățare, predare și formare 

Obiectivele  A.S.I.D.E.C vizează:

O1: Dezvoltarea compețentelor profesionale ale cadrelor didactice din școlile partenere pentru a  răspunde adecvat nevoilor educaţionale diverse ale copiilor prin:

– însușirea de strategii inovatoare și active incluzive de catre 85% din totalul cadrelor didactice din scolile partenere;

– participarea a  cel puțin 80% din totalul cadrelor didactice din scolile parte la schimbul de bune practici incluzive prin observarea lecțiilor  tip job shadowing, întâlniri față în față și  virtuale, alte activități ale proiectului;

O2: Creşterea nivelului de pregătirea a copiilor de 3-10 ani  în a răspunde pozitiv la provocarea diversităţii si promovarea unei atitudini tolerante, de acceptare pentru adaptare și integrare cu succes la viața școlară și socială prin :

– implicarea a acel putin 90% din numărul total de copii in activități de  promovare a valorilor europene: cetăţenie, libertate, toleranţa  nediscriminare, interculturalitate;

– îmbunătățirea stării emoționale a copiilor și schimbarea  comportamentelor negative în cele pozitive intr -un procent de 95 % la copiii participanti;

O3: Îmbogățirea abordărilor pedagogice incluzive ale școlilor și  creșterea calității actului educațional prin : 

– introducerea a cel putin 5 strategii inovative de incluziune în activități de învățare curriculare și extracurriculare;

– realizarea a cel puțin trei evenimente marcante la nivel internațional/per an de proiect  pentru promovarea  incluziunii și diversității

– utilizarea in procesul educațional a  tehnologiilor IT moderne, a cel puțin  3 instrumente web/aplicații educaționale creative și colaborative pentru înregistrarea progresului individual dar și de grup al prescolarilor/elevilor:

– elaborarea unui Ghid de bune practici în care să se regăsească cel puțin 5 strategii incluzive de intervenție integrate și validate în practica didactică a fiecărui partener

– crearea unei bănci de resurse educaționale deschise cu aplicarea a strategii inovative de incluziune dezvoltate în proiect accesibile pe site -ul proiectului, ”IASID. NET ”- INNOVATIVE AND ACTIVE STRATEGIES FOR INCLUSION AND DIVERSITY”.

Programul activității transnaționale din Macedonia de Nord  a fost constituit dintr-o serie de activități și workshop-uri desfășurate cu profesorii din școala gazdă, precum și prezentări ale schimburilor de bune practici între parteneri (Prezentarea sistemului educațional în RSM, concert de muzică susținut de elevii Școlii Drzavno muzicko uciliste Todor Skalovski-Tetoec, prezentarea activităților proiectului, prezentarea unei secvențe dintr-o activitate de învățare a unui instrument muzical- pianul, Workshop – Strategii creative pentru incluziune și diversitate prin artă, Prezentare de jocuri în natură).

 Programul a cuprins și vizitarea Școlii Drzavno muzicko uciliste Todor Skalovski-Tetoec din Tetovo, un tur al orașului Tetovo, vizită la Moscheea Colorată, Ali bata-Teke, la Crucea Mileniului-Vodno, biserica Sf. Panteleimon și Ohrid.

Au fost planificate următoarele activități și sarcini ale proiectului și s-a realizat evaluarea întâlnirii.

În urma acestei mobilități, profesorii participanți și toți membrii echipei de proiect din fiecare instituție școlară vor proiecta și structura activități pe baza metodelor/abordărilor pedagogice noi  învățate, care vor fi aplicate la grupa  și ulterior  vor încărcate în twinspace-ul proiectului ”Active strategies for inclusion and diversity in a early childhood” – A.S.I.D.E.C, constituind resurse educaționale pentru profesorii  români dar și europeni.

 Conţinutul prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorilor, iar Agenţia Naţională şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care conţinutul informaţiei va fi folosit. 

Responsabil A.S.I.D.E.C.,

 Ciulei Florentina

Urmărește Partener TV și pe Google News

Mai multe

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Social