3.647 de controale și 535 de amenzi, în valoare de 2.768.000 lei, în urma acțiunii de control care a vizat Sistemul de Garanție Returnare 

Știri

3.647 de controale și 535 de amenzi, în valoare de 2.768.000 lei, în urma acțiunii de control care a vizat Sistemul de Garanție Returnare, Garda Naţională de Mediu a desfăşurat, în perioada 05.07 – 05.08.2024, un control tematic realizat la nivel naţional, pentru verificarea implementării şi funcţionării Sistemului de Garanţie Returnare (SGR) la comercianţii care vând produse în ambalaje SGR şi la Administratorul SGR.

Acţiunea a beneficiat de sprijinul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), pe domeniile sale de competenţă, și s-a derulat în baza unui plan de acţiune comun, asumat de GNM și ANPC, pentru perioada menţionată.

3.647 de controale și 535 de amenzi, în valoare de 2.768.000 lei, în urma acțiunii de control care a vizat Sistemul de Garanție Returnare

Principalele abateri privind legislaţia specifică SGR care au impus sancționarea comercianților au vizat: 

👉obligaţia de a utiliza programul informatic pus la dispoziţie de administratorul SGR, pentru raportarea ambalajelor;

👉 obligaţia de a încheia contracte cu Administratorul SGR, în vederea îndeplinirii obligaţiilor ce decurg din HG nr.1074/2021;

👉obligaţia de a organiza puncte de returnare pentru ambalajele SGR;

👉obligaţia de a permite exclusiv administratorului SGR preluarea ambalajelor SGR de la punctele de returnare;

👉obligaţia de a se înregistra în baza de date gestionată de Administratorul SGR. 

👉obligaţia comercianţilor de a ţine evidenţa numărului total al produselor comercializate în ambalaje SGR;

Totodată,  pentru că nu a asigurat preluarea ambalajelor SGR de la punctele de returnare cu o frecvenţă şi o manieră care să nu perturbe buna funcţionare a comercianţilor, Administratorul SGR a fost sancţionat cu amendă în valoare de 8.000 lei.

Prin actul de control, au fost impuse și următoarele măsuri în sarcina Administratorului SGR:

👉va gestiona istoricul colectărilor fiecărui punct de preluare, pentru stabilirea frecvenței și a programului de preluare ambalaje SGR, astfel încât să nu fie perturbată, în nici un fel, buna funcționare a comercianților (care are legătură cu sistemul garanție-returnare).

👉va finaliza modulele IT: modulul webshop pentru achiziționarea accesoriilor SGR, registrul ambalajelor SGR, modulul de management al transporturilor și al depozitelor societății, modulul financiar – ERP, modulul de integrare cu alte sisteme (Reverse Vending Machine – RVM, mașini de numărat, sistem logistic, aplicație mobilă logistică, Registrul Comerțului, semnătură calificată, ERP), modulul de aplicații mobile – aplicația de retailer și aplicația de gestiune a depozitelor și modulul de raportare.

👉se va asigura că sunt disponibile sisteme care îi permit să efectueze stocarea temporară în centrele de sortare și numărare, astfel încât să se evite formarea de stocuri în sistem supraaglomerat.

👉va prezenta o procedură însușită de înregistrare și de soluționare a reclamațiilor pentru palierele ce implică: comercianți, producători, transportatori și colaboratori externi ai sistemului de garanție-returnare.

Urmărește Partener TV și pe Google News și AICI

- Advertisement -

Mai multe

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -

Social