În perioada26-29octombrie 2020, în orașul Izmit din Turcia a avut loc a cincea întâlnire din cadrul proiectului Erasmus+ KA 229 Bridges for social inclusion (cod proiect 2018-1-RO01-KA229-049220), la care au participat 4 cadre didactice de la Grădinița Rază de Soare, Târgoviște: prof. Moldoveanu Elisabeta (responsabil programe și proiecte Erasmus+), prof. Cuculea Nicoleta Cătălina (director al Grădiniței Rază de Soare, Târgoviște) prof. Ene Ana – Maria și prof. Stoiculescu Simona.

Coordonatorul proiectului este România – Grădinița Rază de Soare, Târgoviște, iar partenerii sunt:
• Detska Gradina Detska Vselena – Bulgaria
• Private School Themistoklss S.A. – Grecia
• Szolnoki Mustármag RómaiKatolikus Óvoda – Ungaria
• Yenimahalle ilkokulu – Turcia
• Prywatne Przedszkole Akademia Maluchów – Polonia

Două dintre țările partenere (Grecia și Ungaria) nu au participat fizic la întâlnirea din Turcia, din cauza situației epidemiologice generate de pandemia covid-19. De aceea, profesorii greci și unguri au participat online, zlinic, prin videoconferințe pe Zoom.
Obiectivele proiectului sunt:
1. Creșterea implicării profesorilor, preșcolarilor, părinților, a altor membri ai comunității în activități de promovare a valorilor europene: cetățenie, libertate, toleranță, nondiscriminare, interculturalitate;
2. Creșterea adaptării și integrării preșcolarilor la viața școlară și socială și reducerea abandonului școlar;
3. Îmbunătățirea calității procesului educațional prin dezvoltarea unei educații centrate pe copil, prin adaptarea curriculumului la nevoile actuale ale copilului, familiei sale și comunitate locală.
Programul stabilit de instituția coordonatoare a fost structurat în 4 zile de activități intense, astfel:
Ziua 1 :
– Vizitarea școlii și a grădiniței;
– Prezentarea unui program artisitic de către preșcolari și școlari;
– Conectarea prin videoconferință pe Zoom cu profesorii din Ungaria și Grecia;
– Stabilirea unui plan de lucru pentru realizarea activităților din proiect care nu au putut fi îndeplinite din cauza situației pandemice și închiderea școlilor: Ziua Sănătății și Ziua Europei;
– Atelier de olărit.
Ziua 2:
– Conectarea prin videoconferință pe Zoom cu profesorii din Ungaria și Grecia;
– Activitate de grup: strategii de lucru cu părinții pentru realizarea unei educații incluzive de calitate și pentru prevenirea abandonului școlar;
– Lucru pe platforma eTwinning;
– Discuții pentru extinderea proiectului până la 31 august 2021;
– Prezentarea produselor finale și a produselor intermediare: Ghid de bune practici, Carte cu povești, Activități extracurriculare.
Ziua 3:
– Conectarea prin videoconferință pe Zoom cu profesorii din Ungaria și Grecia;
– Discuții referitoare la realizarea calendarului și completarea cardurilor de prezentare a unor activități extracurriculare, ca produse finale ale proiectului;
– Discuții referitoare la realizarea Ghidului de bune practici;
– Atelier de artă tradițională Ebru;
– Vizită în zona de camping Seka.
Ziua 4:
– Conectarea prin videoconferință pe Zoom cu profesorii din Ungaria și Grecia;
– Discuții referitoare la completarea raportului final;
– Completarea și semnarea documentelor corespunzătoare întâlnirii transnaționale din Turcia;
– Stabilirea activităților viitoare;
– Înmânarea certificatelor;
– Vizită în Izmit: Moscheea Orhan, Muzeul Redif, Turnul cu ceas, centrul istoric al orașului.