În aproximativ o lună de la lansarea numărului unic pentru copii 119, peste 19.000 de persoane au apelat linia dedicată

Știri

În aproximativ o lună de la lansarea numărului unic pentru copii 119, peste 19.000 de persoane au apelat linia dedicată, iar dintre acestea, 4.000 de apeluri au reprezentat cazuri reale pentru care asistenții sociali au deschis fișe de lucru, potrivit unui comunicat al Ministerului Familiei.

Principalele aspecte sesizate la numărul unic 119 au fost abuzuri, neglijare, exploatare sau alte forme de violență asupra copilului. De asemenea, au fost sesizate și alte aspecte care pun în pericol viața copilului precum consumul de alcool în familie, cerșetoria, fuga de la domiciliu sau violența domestică.

La numărul unic 119 răspund reprezentanți ai direcțiilor județene de asistență socială și protecția copilului, angajați ai primăriilor sau consiliilor județene pregătiți și coordonați de Ministerul Familiei.

În urmă cu peste o lună, pe 5 ianuarie, Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a operaționalizat numărul unic național 119 destinat raportării cazurilor de abuz, neglijare, exploatare și orice altă formă de violență asupra copilului, în cadrul programului guvernamental „Din grijă pentru copii”. Numărul 119 este gratuit din orice rețea fixă sau mobilă și va fi operat de către consilierii direcțiilor de asistență socială și protecția copilului.

- Advertisement -

Mai multe

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -

Social