Loialitatea clientilor poate ajuta afacerea ta sa prospere in cele mai bune momente, dar in acelasi timp o poate ajuta si sa supravietuiasca in vremurile grele sau pline de provocari.
Loialitatea clientilor este extrem de importanta.
Un client care a mai cumparat deja de la tine tinde sa cheltuiasca mai multi bani in viitor pe produsele sau serviciile brandului tau, in comparatie cu un client care se afla abia la prima achizitie de la tine, intrucat cel din urma nu are inca suficient de multa incredere in ceea ce ai de oferit si nu te cunoaste.
Un alt motiv pentru care fidelizarea clientilor este importanta este acela ca a pastra un client este de aproximativ de 5 ori mai ieftin decat sa atragi un client nou.
3 strategii de atragere si fidelizare a clientilor:
Daca si tu esti proprietar al unei afaceri si iti doresti sa cresti gradul de loialitate al clientilor tai, in acest articol vei descoperi 3 modalitati prin care poti face acest lucru.
1. Cunoaste-ti clientii si lasa-i pe acestia sa te cunoasca, la randul lor.
Pentru a cultiva loialitatea clientilor, este esential sa te familiarizezi cu ei. Invata-le numele, povestile, dar si obiceiurile de cumparare. Trateaza fiecare client ca pe o persoana, si nu ca pa cineva care doar te plateste.
Spre exemplu, poti trimite o felicitare digitala cu un mesaj personalizat de ziua de nastere, cu o oferta speciala. In plus, le poti trimite mail-uri in mod constant, in care sa le scrii despre subiecte care stii ca ii intereseaza.
Cu cat iti cunosti mai bine clientii, cu atat mai usor poti anticipa nevoile acestora, le poti rezolva problemele cu produsele sau serviciile pe care le oferi, astfel incat acestia sa te recomande cu drag mai departe. Facandu-ti timp sa iti cunosti clientii, vei fi capabil sa le usurezi viata.
Un alt aspect important, pentru a castiga increderea clientilor in marca ta, este acela de a impartasi cat mai multe informatii despre tine si despre afacerea ta.
De exemplu, ii poti tine pe acestia la curent cu stirile despre businessul tau, poti scrie despre momentele grele prin care acesta trece.
2. Evidentiaza punctele tale forte si valorile.
Ce face cel mai bine afacerea ta? Care sunt ofertele tale unice? Cu cat iti incadrezi marca mai bine, cu atat mai usor vei ajunge sa atragi clienti fideli.
Pentru a crea cu adevarat o legatura cu clientii tai, trebuie in primul rand ca tu sa ramai fidel marcii tale si sa te concentrezi pe ceea ce faci cel mai bine.
Fii constant pe piata ta. Ramai fidel companiei tale, asa cum iti doresti din partea clientilor tai!
3. Implica-ti clientii pe retelele de socializare.
Retelele sociale sunt o modalitate excelenta de a construi relatii profunde cu clientii tai. De fapt, daca nu esti prezent pe retelele de socializare, multi consumatori te vor percepe ca fiind irelevant, ceea ce cu siguranta nu iti doresti.
Este important sa ai un profil al afacerii activ pe diverse platforme de social media. Partajarea informatiilor despre marca si produsele sau serviciile tale, precum si interactiunea cu clientii tai vor crea o comunitate online puternica, fapt care va incuraja clientii sa revina la tine.
Clientii tai cat de fideli sunt marcii tale? Esti pregatit sa iti cresti gradul de fidelizare al clientilor in perioada urmatoare?
Daca iti doresti si tu rezultate mai bune cu strategia de marketing online, o echipa de social media management te poate ajuta sa iti cresti gradul de fidelizare al clientilor cu usurinta. O alta solutie pentru tine ar fi externalizarea serviciilor de promovare online, apeland la o agentie de marketing digital.