Pariurile sportive sunt o ramură foarte bine dezvoltată a industriei jocurilor de noroc atât în România cât și în străinătate. Există foarte mulți pariori care se axează exclusiv pe pariuri sportive, fără să fie interesați de jocurile de cazinou.

Lumea pariurilor sportive este palpitantă, încărcată cu multe emoții și adrenalină, iar uneori este greu să faci diferența dintre un pariu care îți aduce o doză mică de distracție și un pariu riscant. La fel ca întreaga piață a jocurilor de noroc, și pariurile sportive au crescut enorm în ultimii ani.
Datorită accesibilității crescute la pariuri, aproape oricine a împlinit 18 ani poate face mize în momentul de față. Pe lângă activitatea în sine de pariere, sunt foarte atractive și ofertele de tipul bonusuri casino care se aplică atât pentru jocuri de cazinou cât și pentru pariurile sportive puse la dispoziție de către cazinourile online.
Pentru a paria, tot ce îi trebuie unui jucător este un dispozitiv conectat la internet, un cont de utilizator pe un site de pariuri și câțiva bani. Ca urmare a ușurinței cu care se poate ajunge în mediul pariurilor sportive, există o mare nevoie de joc responsabil astfel încât pariorii să nu dezvolte dependență față de această activitate de petrecere a timpului liber.
Raportat la situația actuală a pieței jocurilor de noroc, este crucial să existe publicitate și campanii de marketing care să promoveze jocul responsabil pentru a-i proteja pe cei vulnerabili și pentru a păstra intactă integritatea industriei.
Urmează prezentarea unor aspecte extrem de importante ale marketingului și publicității care promovează jocul responsabil și strategiile care îi ajută pe pariori să nu se confrunte cu probleme cauzate de abuzul de pariuri sportive. Doar cunoscând aceste informații, vei ști ce să faci ca să joci responsabil și cum să te ferești de problemele cauzate de pariuri.
Protejarea pariorilor vulnerabili
În general, persoanele care fac pariuri sportive sunt echilibrate și își cunosc limitele. Există însă și o categorie de persoane vulnerabile, mai exact jucătorii care se luptă cu dependența de jocuri de noroc și minorii.
Dacă unele campanii de promovare a jocurilor de noroc nu sunt făcute în așa fel încât să îi protejeze pe cei vulnerabili, respectivele reclame pot exploata, fără să vrea, problemele acelor persoane și chiar să le agraveze. Dacă un parior care se luptă să scape de dependență vede un mesaj de promovare a pariurilor, poate foarte ușor să cadă din nou în capcană.
Astfel stând lucrurile, este vital ca agențiile care se ocupă de promovarea industriei pariurilor sportive să aibă în vedere, cu prioritate, strategii de marketing responsabile care recunosc și atenuează riscurile pariurilor sportive și ale jocurilor de noroc, în general.
Pentru a împiedica minorii să joace la pariuri sportive, există o verificare a vârstei utilizatorilor cazinourilor online. Este solicitată transmiterea unei cărți de identitate pentru a stabili, printre altele, și vârsta persoanei care dorește să joace.
Tot pentru a proteja minorii, materialele publicitare trebuie să aibă mesaje clare și foarte bine vizibile cu privire la jocul responsabil. De asemenea, reclamele trebuie să promoveze, dar să și educe potențialii jucători referitor la posibilele riscuri ale jocurilor de noroc. Astfel, pariorii trebuie să știe că au la dispoziție servicii de ajutor în caz de dependență, pot să se autoexcludă de pe site-urile de pariuri și pot să își stabilească limite de depozit.
Reclame responsabile
Agențiile care se ocupă de promovarea pariurilor sportive trebuie să evite plasarea reclamelor în timpul unor programe TV pentru minori sau pe site-uri vizitate cu predilecție de persoane sub 18 ani.
În plus, reclamele de pe rețelele de socializare trebuie să fie controlate riguros pentru a evita contactul minorilor cu ele, ținând cont că ei își petrec o foarte mare parte din timp pe aceste rețele.
Peste tot în lume există instituții care monitorizează și controlează conținutul programelor TV. În România, Consiliul Național al Audiovizualului face acest lucru. Astfel de organisme au grijă că se respectă criterii precum protejarea minorilor, combaterea dependenței de jocuri de noroc, nedifuzarea de reclame înșelătoare și jignitoare.
Transparență
Orice material publicitar referitor la pariuri sportive trebuie să transmită informații adevărate despre cote, riscuri și rezultatele potențiale.
Un element important al transparenței este reprezentat de Termeni și Condiții. Acest capitol trebuie să fie prezentat în cuvinte clare și simple pentru a fi înțeles de către toată lumea. Detalii cheie, precum cerințele de rulaj sau limitele de retragere a câștigurilor trebuie să fie scoase în evidență în Termeni și Condiții.
Doar prin prezentarea de informații și campanii de promovare transparente, cazinourile online și site-urile de pariuri sportive pot construi o relație de încredere cu clienții. Un parior care observă că poate juca într-un mediu demn și responsabil se va simți în siguranță.
Concluzie
Acum că te-ai familiarizat cu aceste informații prețioase, știi ce înseamnă să joci responsabil și ce măsuri ar trebui să iei dacă observi că dezvolți dependență față de pariuri.
De asemenea, dacă vei întâlni un cazinou online care nu respectă bazele promovării jocului responsabil, poți sesiza acest lucru la autorități – Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc din România sau Consiliul Național al Audiovizualului în cazul reclamelor televizate.