Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița a anunțat rezultatele la simularea examenului național de bacalaureat pentru anul școlar 2024-2025, cu o rată de promovare la nivel județean de 42,91%, înregistrând o creștere ușoară față de anul precedent, când rata era de 41,67%.
Din cei 2781 de candidați înscriși, un număr semnificativ de elevi au susținut probele scrise. În detaliu, la Proba E.a) – Limba și literatura română, s-au prezentat 2271 de candidați (81,66%), la Proba E.c) – Proba obligatorie a profilului, s-au prezentat 2214 de candidați (79,61%), iar la Proba E.d) – Proba la alegere a profilului, s-au prezentat 2186 de candidați (78,60%).
Rezultate pe probe:
- Proba E.a) – Limba și literatura română:
Rata de promovare a probei a crescut cu 3,75%, ajungând la 60,55% (comparativ cu 56,80% în 2024). Un elev a obținut nota 10, iar majoritatea elevilor au obținut note între 5 și 5.99 (569 de elevi) și între 9 și 9.99 (91 de elevi). - Proba E.c) – Proba obligatorie a profilului:
Rata de promovare a scăzut ușor cu 0,56%, ajungând la 57,45% (comparativ cu 58,01% în 2024). 7 elevi au obținut nota 10, iar majoritatea elevilor s-au încadrat în intervalul 5 – 5.99 (343 de elevi), iar între 9 și 9.99 au fost 161 de elevi. - Proba E.d) – Proba la alegere a profilului:
Rata de promovare a înregistrat o creștere de 5,06%, ajungând la 66,83% (comparativ cu 61,77% în 2024). 24 de elevi au obținut nota 10, iar cei mai mulți dintre elevi au obținut note între 9 – 9.99 (334 elevi) și între 8 – 8.99 (324 elevi).
Inovație în evaluare
În acest an, simularea examenului național de bacalaureat a inclus și evaluarea digitalizată a lucrărilor. Profesorii din unitățile de învățământ au acces la lucrările elevilor și la borderourile de evaluare transmise de Ministerul Educației. De asemenea, platforma de evaluare digitalizată va publica statistici privind gradul de reușită pe fiecare item, pe tipuri de probă, la nivel național.
Măsuri pentru îmbunătățirea performanțelor
Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița va continua să sprijine unitățile de învățământ prin implementarea unor acțiuni specifice, precum:
- transmiterea lunară de modele de teste pentru examenele naționale;
- consilierea elevilor și inspectarea cadrelor didactice din clasele cu rate scăzute de reușită;
- monitorizarea planurilor de activitate suplimentară și remedială.
De asemenea, elevii sunt încurajați să continue pregătirea intensă pentru examenele de bacalaureat, să învețe temeinic și să își asume un program de lucru suplimentar pentru a acoperi eventualele lacune. Cu muncă susținută, rezultatele pot fi îmbunătățite semnificativ, iar pregătirea continuă va juca un rol esențial în succesul final al elevilor.