Ziua internaţională a telefonului copilului este marcată an de an, la data de 17 mai, potrivit statisticilor, liniile de asistență ale Child Helpline International au înregistrat aproape 300 de milioane de apeluri în întreaga lume, în ultimii 10 ani.

Angajaţii serviciilor de acest tip ascultă, oferă consiliere specializată și îndrumă copiii către autorităţile de asistență socială.
În România, Telefonul Copilului a fost inaugurat în 2001.
Asociația Telefonul Copilului este singura organizație neguvernamentală, non-profit, din România, care pune la dispoziția copiilor și părinților o linie telefonică de asistență la nivel național, care funcționează non-stop, între orele 08.00-00.00, răspunzând apelurilor.
În această zi sărbătorim activitatea liniilor telefonice prin care se oferă ajutor copiilor din întreaga lume. La fel ca şi anul trecut, în 2021 acţiunile dedicate acestei zile aduc un omagiu eforturilor neobosite susţinute de persoanele care desfăşoară această activitate de sprijin, de protecţie pentru a alina suferinţele copiilor în perioada în care ne confruntăm la nivel mondial cu pandemia COVID-19, potrivit www.childhelplineinternational.org.
Complexitatea cazurilor sesizate la 116 111, în perioada pandemiei în România, a impus alocarea unui număr tot mai mare de minute de consiliere dedicate fiecărui apel. Astfel, durata medie a unui apel a crescut, de la 10 – 15 minute în anul 2019, la 30 – 45 de minute în anul 2020. În perioada pandemiei, Asociaţia Telefonul Copilului a oferit copiilor şi părinţilor 322.537 de minute de consiliere psiho-socială şi juridică gratuite, potrivit www.telefonulcopilului.ro.