Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

Pe 8 martie, încep orele remediale,„Școala după școală“

Autor:

Data: 3 martie 2021, 8:58

  •  
  •  
  •  

În anul pandemiei, mii de copii au rămas în urmă cu materia, iar aprope 200.000 nu au învățat să scrie și să citească în acest an școlar, pentru că nu au avut acces la tehnologie.

Părinții acestor copii pot depune până pe 3 martie o cerere la secretariatele școlii pentru orele remediale plătite de stat. Programul „Școală după școală″ va începe pe 8 martie.

Nu se știe însă, deocamdată, cum se vor derula aceste cursuri. Specialiștii în educație atrag atenția că e nevoie de lucru individual cu elevii pentru a putea recupera materia pierdută. Un astfel de exemplu este proiectul „Adoptă intelectual un copil″, prin care sute de profesori și studenți se ocupă gratuit de elevii care au nevoie de ajutor.

Problema este însă că nu se știe cum se vor desfășura aceste ore de recuperare a materiei pierdute. Specialiștii în educație și mai mulți profesori atrag atenția că astfel de ore remediale ar trebui să înceapă cu un test al acestor copii, pentru ca dascălii să vadă exact ce  lacune au elevii, altfel ar fi în zadar.

Câte 20 de ore pe lună pentru fiecare elev, de recuperare a materiei, asta recomandă ministerul profesorilor și învățătorilor. Orele să fie cu prezență fizică și vor fi făcute cu elevii de la clasele primare și de gimnaziu, adică până în clasa a VIII-a inclusiv, în programul național pilot de tip „Școala după școală“, potrivit Ordinului nr. 3.300 din 19 februarie 2021, publicat în Monitorul Oficial.

Recomandarea oficială a ministerului, cuprinsă în ordinul amintit e aceea să fie constituite grupe cu o medie de 12 elevi/grupă, organizarea a 20 de ore de activități remediale/lună/elev, cu prezență fizică în clasă.

Ce școli organizează ore remediale? Decid Inspectoratele, tot inspectoratele împart banii

Sunt organizate ore de recuperare în unitățile de învățământ în care există elevi care au nevoie de ore remediale, nevoie stabilită prin criteriile de mai jos:

  1. elevul nu a avut acces sau a avut acces deficitar la activitățile educaționale desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului, întrucât nu dispune de echipamente informatice proprii sau nu beneficiază de conexiune/conexiune fiabilă la internet;
  2. elevul se află în situație de corigență la sfârșitul semestrului I al anului școlar 2020-2021 sau are situația școlară neîncheiată la cel puțin o disciplină;
  3. elevul are nevoie de ore remediale, necesitate dovedită de rezultatele școlare obținute în semestrul anterior sau la evaluarea inițială de la începutul semestrului în derulare,

Școlile transmit către inspectoratele școlare datele cu privire la numărul de elevi eligibili pentru a participa la programul de educație remedială.

Inspectoratele școlare, pe baza datelor transmise de către școli stabilesc unitățile de învățământ care vor organiza activități remediale în cadrul Programului național pilot de tip „Școala după școală“ din lista celor care au optat pentru organizarea acestor activități.

Inspectoratele școlare repartizează bugetele corespunzătoare acordării sprijinului financiar unităților de învățământ în care vor fi organizate activitățile din Programul național pilot de tip „Școala după școală“, în funcție de numărul declarat de elevi care se încadrează în criteriile de eligibilitate.

Dacă o școală nu organizează cursuri remediale, dar sunt elevi care depun cereri pentru ore remediale, atunci elevii pot participa la aceste activități în cadrul altor unități de învățământ decât cele în care sunt înmatriculați.

Caută în Arhivă

Selectați o dată
Selectați o categorie
Căutare cu Google

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.