Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

Setul de măsuri de relaxare care vor fi aplicate după 15 Mai

Autor:

Data: 9 mai 2020, 13:46

  •  
  •  
  •  
  •  

Institutul National de Sănătate Publică a postat în transparență decizională propunerea privind  setul de măsuri de relaxare care vor fi aplicate după ridicarea stării de urgență.

Documentul poate fi consultat pe pagina de web a INSP, www.insp.gov.ro, secțiunea Comunicate. Toate observațiile și propunerile celor interesați pot fi transmise la adresa de mail propuneri.relaxare@ms.ro.

Reguli de organizare şi desfăşurare a activităţilor de îngrijire personală
în spaţiile special destinate

1. Prin activitatea de îngrijire personală se înţelege activitatea desfăşurată în spaţii special destinate pentru frizerie, coafură, manichiură, pedichiură şi cosmetică.
2. Accesul la aceste servicii se realizează cu programare prealabilă, astfel încât să nu existe persoane în aşteptare în interiorul incintei, asigurându-se o suprafaţă minimă de 4 mp pentru fiecare client şi o distanţă minimă de 2 m, între oricare 2 persoane apropiate;
3. La efectuarea programării, clientul va fi informat asupra faptului ca accesul în interiorul incintei se va realiza doar după verificarea temperaturii, care nu trebuie să depăşească 370, sub rezerva absenţei simptomelor virozelor respiratorii şi cu dezinfecţia mâinilor. Operatorul economic are obligaţia de a pune la dispoziţie materialele şi substanţele necesare.
4. Personalul angajat are obligaţia de a purta în permanenţă mânuşi şi mască, iar după fiecare client se va proceda la dezinfectarea instrumentarului şi suprafeţelor de lucru.
5. Măştile de protecţie utilizate de personal vor fi schimbate la un interval de cel mult 4 ore, iar mânuşile vor fi dezinfectate după fiecare client.
6. Incinta va fi aerisită la un interval de cel mult 2 ore.
Reguli pentru desfăşurarea activităţii in cabinetele stomatologice
Pacienţii cu simptomatologie de viroza respiratorie, pacienţii aflaţi în izolare/carantină sau pozitivi/confirmaţi cu Coronavirus SARS-CoV-2 (COVID-19) pot fi trataţi doar în cabinetele stomatologice desemnate.
Masuri generale pentru desfăşurarea activităţii in cabinetele stomatologice:
– Evitarea pe cât posibil a contactului cu personalul (nu strângeţi mâna, menţineţi o distanţă de mai mult de 1,5 m în timpul unei discuţii, etc);
– În afara manoperelor de tratament, evitarea pe cât posibil a contactului cu pacientul;
– Permiterea accesului în camera de tratament doar a pacientului, cu excepţia situaţiilor speciale (copii, persoane dependente etc), caz în care se va limita accesul la o persoană însoţitoare;
– Nu se permite staţionarea în sala de aşteptare şi se recomandă dezinstalarea oricărui aparat de cafea şi/sau dozator de apă, eliminarea revistelor, pliantelor, jucăriilor, etc;
– La intrarea în cabinetele stomatologice vor fi amplasate dispensere cu soluţii dezinfectante (antiseptice pe bază de alcool);
– Dezinfecţia regulată a mânerelor uşilor, salii de aşteptare, recepţiei;
– Dezinfecţia toaletei după utilizarea acesteia de către un pacient;
– Este recomandată plata cu cardul si dezinfecţia POS. Accesul la tratament:
– Se face doar cu programare telefonică/online prealabilă. La momentul programării pacientul va fi întrebat dacă:
❖ Are simptome de răceală, strănut, tuse, dureri în gât, dificultăţi de respiraţie şi / sau febră (>37°C)?
❖ Are membrii ai familiei cu aceste simptome?
❖ Are vârsta de 65 de ani sau mai mult?
❖ Suferă de o patologie cronică sau o afecţiune care ii reduce imunitatea?
❖ Este sănătos şi se simte în prezent sănătos?
– Programarea pacienţilor cu risc crescut (peste 65 de ani sau care suferă de o patologie cronică) se va face pentru începutul programului de lucru.
– Programarea pacienţilor care necesită proceduri generatoare de aerosoli va fi făcută pentru sfârşitul programului de lucru.
– La prezentarea în cabinet se va efectua termometrizarea pacientului şi se va solicita dezinfecţia mâinilor.
– Înainte de începerea tratamentului, medicul stomatolog va obţine acordul informat al pacientului.Tipuri de proceduri:
– Proceduri fără generare de aerosoli: consultaţie, extracţie simplă, sutură, incizie şi drenaj abces, obturaţie provizorie, radiografie, tratamente ortodontice de menţinere;
– Proceduri generatoare de aerosoli: utilizarea pieselor de mână rotative (în special turbina), a sprayului apa-aer, a aparaturii ultrasonice, a dispozitivelor cu jet de particule. Înaintea unei proceduri generatoare de aerosoli, pacientul va clăti în prealabil gura timp de 1 minut cu soluţie 1% peroxid de hidrogen (prin diluarea unei soluţii de H2O2 3% cu apă).
Echipament de protecţie:
– Personalul va utiliza echipament de protecţie – mască chirurgicală, vizieră şi mănuşi.
– Pentru procedurile generatoare de aerosoli se va folosi masca tip FFP2/3 sau echivalent.
După fiecare pacient se va efectua:
– Aerisirea camerei de tratament;
– Dezinfectarea riguroasă a suprafeţelor (unit dentar, blat de lucru etc.), cu dezinfectant de suprafaţă conform standardelor;
– Dacă există o contaminare vizibilă pe suprafeţe, se va îndepărta mai întâi cu o cârpă umedă (apă), de unică folosinţă cu apă şi săpun;
– Dezinfecţia cu alcool 80 % a tuturor dispozitivelor medicale care nu sunt rezistente la sterilizare cu aer cald. Dacă există o contaminare vizibilă pe dispozitive, aceasta trebuie mai întâi îndepărtată cu o cârpă umedă (cu apă) sau cu o cârpă de unică folosinţă, apă şi săpun. Pentru un dispozitiv medical (sau părţi ale acestuia) care nu este rezistent la alcool se folosesc şerveţele de curăţare şi dezinfectare pentru suprafeţe sensibile;
– Este de preferat utilizarea unor materiale de curăţare de unică folosinţă, cât mai mult posibil;
– Dezinfectarea aspiratorului şi a scuipătoarei;
– Dezinfectarea completă a unitului stomatologic cu dezinfectant cu efect virucid, prin pulverizare;
– Sterilizarea completă a pieselor înainte de reutilizare (autoclav) sau utilizare de piese de unică folosinţă;
– Schimbarea măştii, mănuşilor, curăţarea şi dezinfectarea vizierei;
– Spălarea mâinilor cu apă şi săpun sau dezinfecţia cu soluţie hidroalcoolică înainte de a pune altă pereche de mănuşi.
Reguli de organizare şi desfăşurare a activităţilor în unităţile sanitare non-COVID
În acordarea asistenţei medicale de specialitate pacienţilor care se prezintă la spitale se va încerca, pe cât posibil, evitarea internării şi efectuarea tratamentului medical la domiciliu/ambulatoriu.
Din cauza transmiterii comunitare a SARS-CoV-2 în Romania, toţi pacienţii care se internează trebuie consideraţi ca fiind potenţial infectaţi, motiv pentru care este obligatorie utilizarea echipamentelor individuale de protecţiei la toate procedurile medicale efectuate, conform ghid INSP.
La prezentarea în spital se va realiza triajul tuturor persoanelor şi în funcţie de simptomatologia prezentată, cazurile suspecte vor fi internate în zone speciale de izolare (zone tampon), urmând a fi testate prin RT-PCR pentru infecţia cu SARS-CoV-2 (conform recomandărilor INSP).
Pacienţii suspecţi (care poartă obligatoriu mască) vor fi preluaţi de la triaj si conduşi în zona tampon de personalul anume desemnat, pe un circuit separat faţă de restul bolnavilor.
Daca numărul pacienţilor nu permite internarea lor singuri în salon, aceştia pot fi internaţi câte doi într-un salon, însă cu respectarea unei distante de minim 2 metri între aceştia.
Pacienţii vor purta mască pe toată perioada internării în zona tampon.
Personalul medical din zona tampon va fi echipat corespunzător (halat de unică folosinţă peste uniforma de spital, mănuşi, boneta, mască).
Se recoltează probe conform procedurii privind prelevarea şi transportul probelor biologice pentru diagnosticul infecţiei cu SARS-CoV-2 şi se trimit la Laboratorul Analize Medicale, împreuna cu Formularul de însoţire probe recoltate.
În cazul pacienţilor internaţi în zona tampon, având rezultat pozitiv, medicul curant/de gardă sună la 112 şi pacientul va fi transferat la cel mai apropiat spital dedicat managementului pacienţilor infectaţi COVID-19 conform reglementarilor legale în vigoare. Salonul va fi dezinfectat înainte de internarea următorului pacient.
Persoanele prezentate şi care în urma triajului nu au fost considerate cazuri suspecte, vor fi internate în secţiile aferente patologiei prezentate cu asigurarea unei distanţe de minim 2 metri între pacienţi.
Fiecare unitate sanitară cu paturi are obligaţia de a-şi revizui circuitele funcţionale şi procedurile de lucru conformitate cu principiile generale prezentate mai sus.
Măsuri de prevenire şi protecţie pe perioada desfăşurării activităţilor de pregătire, pentru elevii claselor terminale (a 8-a, a 12- a şi a 13-a) precum şi pe perioada organizării examenelor evaluare naţională şi bacalaureat
1. Activitatea de pregătire se va organiza pe grupe care vor cuprinde cel mult 10 elevi şi va dura nu mai mult de 3 ore, cu pauză de cel puţin 10 de minute la fiecare oră, pentru aerisirea încăperilor.
2. La activităţile de pregătire este interzisă participarea elevilor şi a personalului didactic sau auxiliar care suferă de afecţiuni cronice, locuiesc împreună cu persoane ce suferă de astfel de afecţiuni sau persoane cu vârsta de peste 65 de ani.
3. Elevii prevăzuţi la punctul 2 vor benefica de o formă de pregătire alternativă.
4. Pauzele se vor programa astfel încât simultan să nu fie în pauză mai mult de 2 grupe de maxim 10 elevi fiecare.
5. Înainte de începerea activităţilor de pregătire/examinare, în spaţiile unde acestea urmează a se desfăşura, se va realiza dezinfecţia suprafeţelor cu substanţe biocide pe bază de clor sau alcool, urmată de aerisirea încăperii pentru o perioadă de cel puţin 30 de minute.
6. Accesul în interiorul şcolii se va realiza doar după dezinfecţia mâinilor, verificarea temperaturii (care nu trebuie să depăşească 370) şi sub rezerva absenţei simptomelor virozelor respiratorii.
7. Pe toată durata activităţilor desfăşurate în şcoală, atât elevii cât şi profesorii vor purta mască medicală simplă sau mască nemedicală din diverse materiale textile, iar elevii vor fi aşezaţi în bănci astfel încât să aibă cel puţin un loc liber în stânga şi dreapta şi un rând liber în faţă şi spate.
8. Eliminarea măştilor purtate de elevi şi profesori se va realiza în locuri special destinate.
9. Activitatea de examinare se va desfăşura cu respectarea tuturor măsurilor mai sus prezentate, fără a fi obligatorie acordarea pauzelor.
Recomandări privind activitatea în lăcaşurile de cult
Precauţiuni universal valabile
1. Accesul persoanelor în lăcaşurile de cult va fi permis numai cu respectarea precauţiunilor universal valabile pentru limitarea răspândirii infecţiei cu virusul
SARS-COV-2:
2. Accesul persoanelor în lăcaşul de cult se va face limitat, cu respectarea unei suprafeţe de 8 mp per persoană;
3. Atât personalul care deserveşte lăcaşul de cult, cât şi persoanele care intră în lăcaşul de cult vor purta mască. Pentru a oferi o protecţie eficace, masca trebuie să acopere gura şi nasul.
4. Persoanele îşi vor dezinfecta mâinile cu dezinfectat pe bază de alcool care va fi pus la dispoziţie la intrarea în lăcaşul de cult;
5. La intrarea în lăcaşul de cult se va efectua un triaj observaţional şi nu se va permite accesul persoanelor prezintă simptome de infecţie respiratorie (tuse, strănut, rinoree);
6. Se vor plasa la loc vizibil anunţuri scrise privind regulile de distanţare fizică şi cele de acces în lacaş.
Precauţiuni speciale:
1. Se va evita atingerea sau sărutarea obiectelor sacre de cult, în locul acestor gesturi rituale se va indica îngenuncherea sau înclinarea;
2. Binecuvântarea se va oferi/primi de la o distanţă de cel putin 1 m;
3. Se va evita oferirea/primirea împărtăşaniei în condiţile în care nu se pot asigura linguriţe şi pahare de unică folosinţă;
4. Se vor dezinfecta periodic, o dată la 4 ore, obiectele frecvent atinse: mînerele uşilor, obiectele de cult, icoanele, suprafeţele;
5. Slujbele se vor oficia de către slujitorii bisericeşti/religioşi, numai în aer liber cu menţinerea distanţei între persoane.
6. Nu se recomandă organizarea de pelerinaje sau călătorii religioase.
Recomandări privind activitatea în birourile deschise Măsuri care privesc angajaţii
Angajaţii vor respecta măsurile de precauţie universal valabile:
1. – portul obligatoriu măştii (medicale/non-medicale), care pentru o protecţie eficace trebuie să acopere atât gura, cât şi nasul.
2. –  izolarea la domiciliu în cazul în care prezintă simptomatologie de infecţie respiratorie (tuse, stănut, rinoree, febră, stare gnerală alterată);
3. – izolare la domiciliu în cazul în care a venit în contact cu un caz suspect sau confirmat de infecţie cu virusul SARS COV-2 şi respectarea măsurilor aplicabile, în vigoare.
4. – spălatul pe mâini ori de cîte ori este nevoie, evitarea atingerii feţei cu mâinile neigienizate.
Măsuri care privesc angajatorul
Angajatorii vor asigura:
1. Programul de lucru decalat pentru a evita aglomerările la intrare/ieşire din incintă şi pentru a limita numărul de angajaţi prezenţi în acelaşi timp în aceeaşi incintă;
2. Triajul observaţional al angajaţilor şi nu vor permite prezenţa la locul de muncă al persoanelor care prezintă simptomatologie de infecţie respiratorie (tuse, stănut, rinoree, febră, stare gnerală alterată);
3. Termometrizarea zilnic, la intrarea în tura de serviciu – angajaţii cu temperatura peste 37 C vor fi trimişi acasă cu indicaţie de consultare a medicului de familie;
4. Vor asigura o distanţă de minimum 1,5 m între angajaţii care lucrează la birouri orientate faţă-spate şi spate-spate;
5. Pentru birourile orientate faţă-faţă vor asigura separarea acestora cu paravane care se vor dezinfecta zilnic cu solutii pe bază de alcool;
6. Dezinfecţia suprafeţelor de lucru la începerea serviciului şi apoi o dată la 4 ore;
7. Acordarea pauzelor de masă eşalonat, cu respectarea distanţei fizice de minimum 2 m;
8. Aerisirea periodică a încăperilor;
9. În cazul încăperilor climatizate cu recircularea aerului se efectua nebulizare o dată pe săptămână, de preferat la sfârşitul săptămânii şi se va efectua dezinfecţia instalaţiei de climatizare conform instrucţiunilor producătorului.
Recomandări privind funcţionarea unităţilor de cazare în regim hotelier
În contextul epidemiologic actual, având în vedere faptul că serviciile hoteliere de cazare nu au fost suspendate în perioada stării de urgenţă, dar acestea nu au funcţionat datorită lipsei de clienţi ca urmare a restricţiilor de circulaţie şi având în vedere că în perioada următoare hotelurile pot oferi aceste servicii de cazare, însa nu în scop turistic, ci pentru motive precum deplasări în interes profesional, mentenanţă, etc., în vederea protejării starii de sănătate a populaţiei, se recomandă următoarele :
1. Hotelurile, prin specificul activitatii, sunt locuri în care oaspeţii locuiesc temporar într-un spaţiu restrâns, în care există un grad ridicat de interacţiune între oaspeţi şi angajaţi.
2. Aspectele care trebuie avute în vedere în mod deosebit sunt: cazarea oaspeţilor, alături de serviciile implicite (alimente şi băuturi, curăţenie, organizarea activităţilor etc.), şi interacţiunile specifice acestor unităţi (oaspeţi-oaspeţi, personal-oaspeţi şi personal-personal).
3. Fiecare membru al personalului trebuie să respecte cu stricteţe măsurile de bază pentru protejarea împotriva COVID-19, cum ar fi igiena mâinilor, distanţarea fizică, evitarea atingerii ochilor, nasului şi a gurii, respectarea igienei respiratorii, şi respectarea recomandărilor de a rămâne acasă şi de a solicita asistenţă medicală, dacă au simptome specifice bolii
4. Conducerea unităţii trebuie să adopte o atitudine responsabilă
5. Echipa de management ar trebui să dezvolte un plan de acţiune adaptat situaţiei şi să-l pună în aplicare în conformitate cu recomandările autorităţilor locale şi naţionale de sănătate publică, având ca scop prevenirea cazurilor, gestionarea eficientă a cazurilor, şi atenuarea impactului în rândul clienţilor şi al personalului.
6. Echipa de management ar trebui să dispună de suficiente resurse umane şi economice pentru a asigura implementarea rapidă şi eficientă a planului de acţiune.
7. Planul de actiune poate fi evaluat zilnic sau ori de cate ori este nevoie si acesta poate cuprinde/se poate referi, la urmatoarele :
a) Optimizarea comunicarii între conducere şi personal, pentru a pre-defini o politică de informare a oaspeţilor, dar şi pentru a furniza şi obţine rapid informaţii cu privire la incidentele care pot apărea în unitatea de cazare şi pentru a cunoaşte starea situaţiei în orice moment.
b) Optimizarea comunicarii intre conducere si client, prin postere informative pentru a creşte impactul mesajelor cheie în rândul oaspeţilor, inclusiv
promovarea igienei mâinilor (spălarea pe mâini timp de cel puţin 20 de secunde, pe toate părţile mâinii), şi igiena respiratorie. De asemenea personalul de la recepţie trebuie să fie suficient de bine informat cu privire la COVID-19, astfel încât să îşi poată îndeplini sarcinile în condiţii de siguranţă şi să poată preveni o posibilă transmitere a COVID-19 în cadrul unităţii. Acesta trebuie să fie în măsură informeze oaspeţii cu privire la politica unităţii în materie de măsuri preventive adoptate sau alte servicii ce pot fi solicitate de oaspeţi (de exemplu, servicii medicale şi farmaceutice disponibile în zonă sau în unitate). În plus, acesta ar trebui să sfătuiască oaspeţii cu simptome respiratorii să stea în camerele lor până când vor fi consultaţi de către un medic – conducerea se va ocupa imediat de aceasta – şi să poată oferi recomandări de igienă de bază, dacă este nevoie. Personalul de la receptie, trebuie sa asigure accesul la informaţii oficiale, actualizate, cu privire la călătoriile către şi dinspre ţările sau zonele cu transmitere (COVID-19).
c) Se va stabili de catre echipa de management politica de ocupare a camerelor, privind persoanele însoţitoare, în situaţia în care există un caz suspectat de COVID-19. Cea mai recentă definiţie a cazului suspectat de COVID-19 poate fi accesată pe site-ul INSP. Pentru astfel de cazuri, în cadrul recepţiei, trebuie să fie disponibile imediat numerele de telefon ale directiei de sanatate publica judetene/a municipiului Bucuresti , pentru a putea fi utilizate ori de câte ori există posibilitatea ca un oaspete să fie bolnav.
d) In cadrul recepţiei trebuie să existe o trusă medicală care să conţină: Dezinfectant/şerveţele cu efect antibacterian pentru curăţarea suprafeţelor (şerveţele).
Măşti pentru faţă/ochi (separate sau combinate, scut facial, ochelari de protecţie).
Trebuie menţionat că măştile faciale de unică folosinţă pot fi utilizate o singură
dată (consultaţi Recomandările privind utilizarea măştii).
Mănuşi (de unică folosinţă)
Şorţ de protecţie (de unică folosinţă)
Halat medical lung, cu mâneci lungi
Sac de unică folosinţă pentru deşeuri (pericol biologic)
e) Se vor promova măsurile de distanţare socială, curăţarea mâinilor şi igiena respiratorie.
f) Principalele măsuri de prevenire a transmiterii de COVID-19 sunt distanţarea socială, şi efectuarea frecventă a igienei mâinilor şi respectarea igienei respiratorii. Aceste măsuri ar trebui reamintite oaspeţilor, ca o formă de ospitalitate, deşi probabil aceştia sunt deja familiarizaţi cu ele.
g) Distanţarea socială presupune abţinerea de la îmbrăţişare, pupat sau strângerea mâinilor în cadrul interacţiunilor cu oaspeţii, dar şi cu personalul. Aceasta presupune menţinerea unei distanţe de cel puţin 1 m şi evitarea oricărei persoane care tuşeşte sau strănută.
h) Igiena mâinilor înseamnă spălarea mâinilor în mod regulat şi riguros cu un dezinfectant de mâini pe bază de alcool, sau spălarea lor cu apă şi săpun. De asemenea, înseamnă şi evitarea atingerii ochilor, nasului şi a gurii. Se recomandă dezinfectarea mâinilor după orice schimb de obiecte (bani, carduri de credit) cu oaspeţii.
i) Igiena respiratorie înseamnă acoperirea gurii şi a nasului cu pliul cotului sau cu un şerveţel, atunci când tuşiţi sau strănutaţi. Şerveţelul utilizat trebuie aruncat imediat într-un coş de gunoi cu capac.
j) Se recomandă monitorizarea oaspeţilor din unitate, care pot fi bolnavi, dar cu respectarea reglementărilor privind protecţia datelor cu caracter personal şi a dreptului la viaţa privată şi confidenţialitate. Personalul de la recepţie ar trebui să înregistreze toate incidentele relevante pe care le constată, cum ar fi cererile pentru consultaţii medicale. Aceste informaţii vor ajuta oaspeţii, prin: recomandări adecvate, facilitarea depistării din timp şi gestionarea rapidă a cazurilor suspectate, împreună cu autorităţile sanitare locale.
k) Personalul de la recepţie trebuie să aibă o abordare discretă în privinţa acestor informaţii, şi ar trebui să asigure faptul că doar conducerea şi serviciile medicale vor evalua situaţia şi vor lua deciziile corespunzătoare.
l) Vor fi asigurate serviciile tehnice si de mentenanta conform reglementarilor in vigoare (aprovizionare cu apa, ventilatie; iluminat; etc). Se va verifica existenta suficienta de sapun si solutii dezinfectante. Atat pe holuri cat si in fiecare camera se vor monta dozatoare cu dezinfectant.
Măsuri de restricţionare temporară a unor tipuri de activităţi
a) Nu vor functiona într-o primă etapa restaurantele; barurile; cafenelele şi cofetariile din incinta hotelului. Servirea mesei se va face in regim room service. Este preferabil sa se foloseasca tacamuri si vesela de unica folosinta.
b) Locurile de joaca special destinate copiilor vor fi inchise
c) Locurile special amenajate pentru fitness, saune; piscina interioara; etc, din incinta hotelurilor, in aceasta prima etapa, raman inchise.
d) Spalarea si dezinfectia suprafetelor din camere si spatii comune, se va face mai frecvent decat deobicei, cu solutii speciale biocide, avizate de catre MS in scopul acesta. În cazul în care, în cadrul hotelului, în randul personalului sau oaspetilor apare un caz confirmat de COVID-19, în urma anchetei epidemiologice desfasurată de catre DSP teritorial, activitatea hotelului va fi închisa pana la asigurarea dezinfectiei tuturor spatiilor sub recomandarea si supravegherea DSP teritoriale.
e) Folosirea lifturilor va fi făcută doar dacă este strict necesar şi numai de către cel mult două persoane o dată, care vor purta maşti de protecţie în tot timpul folosirii liftului. Este recomandabil ca cele două persoane să fie din aceeaşi familie.
Reguli generale de organizare şi desfăşurare a transportului de persoane
1. Accesul în mijloacele de transport este condiţionat de purtarea obligatorie a unei măşti medicale sau non-medicale, care să acopere gura şi nasul;
2. Numărul maxim de pasageri permis va fi limitat la cel mult jumătate din capacitatea maximă de transport a autovehiculului şi cu respectarea distanţei de minim un metru între călători;
3. Angajaţii vor fi instruiţi să rămână acasă dacă au fost expuşi direct la virus şi / sau prezintă simptome (febră, dificultăţi de respiraţie, tuse uscată). Se va efectua triajul zilnic al angajaţilor menţinând distanţarea de 1 metru, prin interviu şi termometrizare înainte de intrarea in tura.
4. Se va asigura maximizarea ratei de ventilaţie a sistemului de aer condiţionat (fără recircularea aerului din interior) şi se vor menţine ferestrele deschise (când este posibil) în timp ce vehiculul este în funcţiune.
5. Se va efectua obligatoriu curăţenia şi dezinfecţia vehiculului înainte de intrarea în traseu, precum şi ulterior, la un interval de cel mult 4 ore. Pentru vehiculele care parcurg un traseu cu durata mai mare de 4 ore, se va efectua curăţenia şi dezinfecţia vehiculului la începutul şi la finalul cursei. Va fi evitată măturarea uscată şi alte acţiuni mecanice pe suprafeţe potenţial contaminate pentru a reduce posibilitatea de dispersare a virusul. Se vor utiliza în schimb metode de curăţare umedă.
6. Prin staţiile de difuzare din cadrul mijloacelor de transport, acolo unde acestea există, se vor comunica permanent informaţii cu privire la măsurile de prevenire a infecţiei COVID – 19.
7. Conducătorii vehiculelor au obligaţia de a păstra distanţa socială în timpul pauzelor şi perioadelor de repaus pe drum, evitându-se contactele cu alte persoane (şoferi, pasager, persoane adiacente parcursului, etc).
8. La îmbarcare/debarcare, cât şi pe timpul deplasării, pasagerii vor respecta o distanta de minim un metru unul de celălalt.
Reguli specifice de organizare şi desfăşurare a transportului de persoane pe categorii
I.    Mijloace de transport în comun intra-urban de suprafaţă (autobuz, troleibuz, tramvai, microbuz)
1. Companiile de transport vor lua măsura separării compartimentului dedicat conducătorului auto de restul spaţiului destinat transportului pasagerilor;
2. Se vor marca cu un semn vizibil de culoare verde locurile permise pentru transportul pasagerilor, astfel încât să se păstreze distanţa de minim un metru între pasageri;
3. Pentru vehiculele cu cel puţin două uşi, accesul în interiorul vehiculului se va realiza doar pe uşa din partea frontală a vehiculului, iar coborârea pe cealaltă uşă/celelalte uşi;
4. Pentru microbuzele care efectuează transport intra-urban este permis doar transportul persoanelor pe scaune, cu respectarea regulilor generale prezentate mai sus.
II.    Mijloace de transport în comun inter-urban/internaţional rutier (autobuz, autocar, microbuz)
1. Se vor marca cu un semn vizibil de culoare verde locurile permise pentru transportul pasagerilor, astfel încât să se păstreze distanţa de minim un metru între pasageri;
2. Companiile de transport vor lua măsura separării compartimentului dedicat conducătorului auto de restul spaţiului destinat transportului pasagerilor;
3. Pentru vehiculele cu cel puţin două uşi, accesul în interiorul vehiculului se va realiza doar pe uşa din partea frontală a vehiculului, iar coborârea pe cealaltă uşă/celelalte uşi.
III. Mijloace de transport în comun pe căile ferate
1. Se vor marca cu un semn vizibil de culoare verde locurile permise pentru transportul pasagerilor, astfel încât să se păstreze distanţa de minim un metru între pasageri;
2. Pentru vagoanele de tip cuşetă sau vagoanele de dormit, se permite transportul unui singur pasager per compartiment, cu excepţia membrilor aceleiaşi familii;
3. Este interzisă introducerea vagoanele de tip restaurant în componenţa garniturilor;
4. Pentru toaletele din vagoane este obligatorie asigurarea apei curente, săpun lichid şi dezinfectant de mâini.
IV. Transportul de persoane cu metroul pe reţeaua de căi ferate subterane şi supraterane
1. Se vor marca cu un semn vizibil de culoare verde locurile permise pentru transportul pasagerilor, atât pentru transportul în picioare cât şi pentru transportul pe scaune, astfel încât să se păstreze distanţa de minim un metru între pasageri;
2. Accesul în staţiile de metrou se va realiza în mod controlat, astfel încât, pe peroanele de aşteptare pasagerii să poată păstra distanţa de minim un metru între ei.

Caută în Arhivă

Selectați o dată
Selectați o categorie
Căutare cu Google

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.