JavaScript must be enabled in order for you to see "WP Copy Data Protect" effect. However, it seems JavaScript is either disabled or not supported by your browser. To see full result of "WP Copy Data Protector", enable JavaScript by changing your browser options, then try again.

Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

Ambulanţa Dâmboviţa are nevoie de 10 autospeciale noi. Achiziția de ambulanţe se va face centralizat, prin Inspectoratul General pentru Situații de Urgență

Autor:

Data: 12 octombrie 2017, 12:06

Serviciul Judeţean de Ambulanţă Dâmboviţa are nevoie la o primă strigare de cel puţin 10 autospeciale noi. Necesarul a fost transmis către instuţiile centrale. Este nevoie de autospeciale în Staţia Centrală Târgovişte precu şi în substaţiile de la Bilciureşti, Titu, Găeşti, Răcari. La acest moment, în judeţul Dâmboviţa sunt 56 de ambulanţe dar majoritatea se apropie de „vârsta” de casare. Trebuie să menţionăm că opt din cele 56 sunt mai noi. Un lucru este foarte clar, în întreaga ţară  salvatorii „aleargă” la cazuri cu mașini care ar fi trebuit scoase din uz, întrucât au depășit de mult kilometri la care ar trebui să fie casate.Ca noutate şi veste bună, achiziția de ambulanţe se va face centralizat, prin Inspectoratul General pentru Situații de Urgență. Inspectoratul General pentru Situații de Urgență a fost desemnat de Guvern, prin ordonanță de urgenţă, unitate pentru achiziția centralizată de autospeciale/ambulanţe pentru Serviciul Mobil de Urgență, Reanimare și Descarcerare din cadrul Inspectoratului General pentru Situații de Urgență, precum și pentru serviciile de ambulanță județețene și pentru Serviciul de Ambulanță București-Ilfov.
Achiziția centralizată va permite economii substanţiale, ca urmare a creșterii cantităților achiziționate, iar serviciile de urgenţă vor putea fi dotate cu ambulanţe de calitate la prețuri inferioare celor achiziționate neunitar, prin autorități contractante distincte. Un alt avantaj va fi standardizarea echipamentelor aferente și a modului de organizare a acestora în cadrul ambulanțelor, asigurând interoperabilitatea resurselor SMURD – serviciile de ambulanță judeţene / Serviciul de Ambulanță București–Ilfov – care acționează în sistem integrat în cazul accidentelor majore cu victime multiple. În acest fel, vor putea fi aplicate proceduri de lucru unitare în utilizarea echipamentelor, inclusiv a celor care permit transmiterea la distanță a datelor privind starea victimelor, și se va asigura o reducere semnificativă a costurilor cu mentenanța, dar și a celor care implică pregătirea de specialitate a personalului SMURD și al serviciilor de ambulanță.
Decizia de centralizare a achizițiilor de ambulanţe a fost luată în regim de urgenţă în scopul creșterii capacității de răspuns la urgențele medicale prespitalicești, având în vedere creșterea perioadelor de indisponibilitate a autospecialelor/ambulanțelor și riscul crescut în exploatare, ca urmare a uzurii acestora, precum și degradarea continuă și accelerată a acestui tip de resurse din dotarea serviciilor publice de urgență.
Potrivit actului normativ aprobat miercuri, 11 octombrie 2017, de Guvern, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, în calitate de unitate de achiziții centralizată, încheie acorduri-cadru în nume propriu, în baza cărora semnează și derulează contracte subsecvente.
Coordonarea tuturor activităților care privesc finanţarea, derularea procedurilor de achiziție și livrarea autospecialelor și ambulanțelor revine secretarului de stat șef al Departamentului pentru Situații de Urgență al Ministerului Afacerilor Interne.
Lista cu necesarul de autospeciale/ambulanţe, pe tipuri și cantități, raportat la perioada de valabilitate a acordului-cadru, se avizează de către Comisia interministerială pentru suport tehnic (CIMST), la propunerea Direcției Generale Management-Urgențe Medicale din cadrul Departamentului pentru Situații de Urgență al Ministerului Afacerilor Interne (DGMUM), precum și a direcției de specialitate din cadrul Ministerului Sănătății.

Caută în Arhivă

Selectați o dată
Selectați o categorie
Căutare cu Google