JavaScript must be enabled in order for you to see "WP Copy Data Protect" effect. However, it seems JavaScript is either disabled or not supported by your browser. To see full result of "WP Copy Data Protector", enable JavaScript by changing your browser options, then try again.

Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

Edilul Marius Caraveţeanu a iniţiat proiectul de hotărâre privind schimarea din funcţie a viceprimarului oraşului Răcari

Autor:

Data: 23 noiembrie 2015, 17:50

NOTA DE FUNDAMENTARE
Caraveteanu Marius primarul orasului Racari, avand in vedere dispozitiile art 57 al 4 din Legea nr 215/2001- privind administratia publica locala, modificata si completata –care prevede ca:
– (4) Schimbarea din functie a viceprimarului se poate face de consiliul local prin hotarare adoptata cu doua treimi din numarul consilierilor in functie, la propunerea motivata a primarului, sau a unei treimi din numarul total al consilierilor locali in functie”,marin manu

inaintez Consiliului Local al orasului Racari – autoritate publica deliberativa- proiectul de hotarare privind schimbarea din functie a viceprimarului Manu Marian- ales local in alegerile din iunie 2012, proiect de hotarare motivat astfel :
Plecand de la dispozitiile art. 57 al 2 din Legea nr 215/2001- privind administratia publica locala, modificata si completata:
– (2)“ Viceprimarul este subordonat primarului si inlocuitorul de drept al acestuia, care ii poate delega atributiile sale”marius caraveteanu
arat ca la aceasta data colaborarea intre primar si viceprimar este grav afectata, iremediabil si imposibil de reluat in conditii de incredere si colaborare, cum de altfel articolul citat, descrie aceasta functie ca fiind “subordonat primarului si inlocuitor de drept al acestuia”, lucru care in situatia de fata este imposibil de realizat.
Dupa cum stiti, relatia de colaborare intre primar si viceprimar a avut la baza, in momentul sustinerii pentru ocuparea acestei functii, incredere totala, deschidere la colaborare, lucru demonstrat insasi prin multitudinea sarcinilor delegate acestuia, sarcini pe care nu multi viceprimari din judet le-au avut, incepand de la sarcini de gospodarire a localitatii, pana la executor fiscal si ordonator de credite, fiind desemnat ca a doua semnatura pentru ordonator de credite.
Toate acestea, datorate faptului ca i-am acordat incredere, constatand pe zi ce trece ca am propus un inlocuitor al meu care mi-a inselat increderea acordata, nu numai mie, dar si colegilor de partid care l-au sustinut prin votul acordat in ocuparea acestei functii, lucru pe care astazi vreau sa-l indrept prin promovarea acestui proiect de hotarare pe care il supun spre aprobarea dumneavoastra.
Este de notorietate comportamentul si indisciplina de care da dovada in ultima perioada, actiunile de denigrare pe care le promoveaza in localitate.
Nu pot sa trec neobservata activitatea defectuoasa pe care acesta a desfasurat-o in exercitarea coordonarii Biroului de impozite si taxe, precum si activitatea de executor fiscal, in care nu a depus toate diligentele prevazute de parghiile legale in recuperarea creantelor fiscale restante de la persoane fizice si juridice contribuabili la bugetul local, astfel in urma controlului Curtii de conturi au fost identificate unele aspecte negative in acest compartiment coordonat de catre domnul viceprimar, care prin atributiile delegate prin fisa postului, trebuia sa coordoneze aceasta activitate care sa conduca la realizarea in procent cat mai mare a colectarii bugetului local.
Fata de indeplinirea acestor sarcini, in fiecare sedinta de lucru i-am solicitat sa prezinte situatia executarilor pentru marii datornici la bugetul local, activitate pentru care de fiecare data gasea o scuza pentru intarzierea promovarii procedurilor de executare silita.
Tot in sarcina dumnealui este delegata reprezentarea UAT orasul Racari in cadrul celor doua Asociatii de Dezvoltare Intercomunitara – apa si gunoi la nivelul judetului Dambovita, fiind responsabil in relatia cu aceste institutii dar si in activitatea de colectare a taxei de habitat restante de la populatie incepand cu 01.07.2009 pana in prezent.
Si aceasta activitate a fost superficial indeplinita, fapt constatat de catre Curtea de conturi, care in finalul misiunii de audit a stabilit masura imputarii sumelor provenite din executarea silita a creantelor fata de aceste institutii si, obligarea autoritatii de a colecta toate restantele de la populatie pentru perioada mai sus mentionata pana la data de 31.12.2014, lucru care nu a fost adus la indeplinire decat intr-un procent foarte mic.
In perioada de aducere la indeplinire a masurilor impuse de Curtea de conturi privind activitatea coordonata de catre viceprimar, acesta a tratat cu o mare indiferenta indeplinirea acestor masuri si ma refer in mod special la colectarea taxei de habitat restanta de la populatie, taxa ce a facut obiectul dosarului de executare si pentru care au fost instituite popriri asupra conturilor institutiei, astfel fiind platite prin executare o parte a debitului restatnt si cheltuielile de executare, sume ce trebuiau recuperate de la contribuabilii restantieri, lucru ce a condus la prelungirea perioadei de monitorizare a institutiei de catre Curtea de Conturi pana la data de 31.12.2015.
Fata de rezultatele acestei misiuni de audit financiar, au fost dispuse masuri de inlocuire a persoanelor cu atributii in cadrul compartimentului financiar contabil, prin schimbarea din functie a contabilului sef si a referentului din cadrul Biroului Impozite si Taxe Locale.
Oare domnul viceprimar, coordonator al acestei activitati prin atributii clar stabilite prin fisa postului, executor fiscal delegat, sa nu fie oare vinovat de neindeplinirea acestor masuri ?! Oare sa nu aibe nici o vina ca serviciul coordonat de acesta nu a indeplinit toti indicatorii de performanta stabiliti?! Ma indoiesc sa aibe procese de constiinta, atata timp cat nu si-a asumat nici o vina fata de aceasta situatie coordonata in mod direct si executata in mod defectuos in conditiile in care el a fost cel care a propus inscrierea in evidenta separata a debitorilor aflati in procedura de executare silita, propunere care nu a fost urmarita pentru aducere la indeplinire conform dispozitiilor legale in materia financiar fiscala.
Tot un aspect negativ in indeplinirea defectuasa a atributiilor delegate este activitatea de supraveghere si coordonare a beneficiarilor de ajutor social conform Legii 416/2001, atributii trasate prin fisa postului, in care s-au stabilit clar aceste sarcini ale viceprimarului de a supraveghea activitatea beneficiarilor de ajutor social, lucru care nu s a intamplat.
Nu de putine ori, am fost solicitat de catre locuitorii orasului Racari de a prezenta detalii despre conditiile in care acesti beneficiari primesc indemnizatiile cuvenite, ca urmare a prestarii orelor de munca in folosul comunitatii, tocmai pentru ca acestia nu desfasurau activitatile conform graficelor si in locurile stabilite, fapt pentru care datorita nesupravegherii activitatea acestora era un motiv de acuză la adresa autoritatii locale pentru acordarea acestor ajutoare sociale, fara ca beneficiarii sa presteze orele de munca obligatorii in folosul comunitatii.
As putea sa enumar mai multe aspecte negative din activitatea domnului viceprimar, dar ma limitez doar la a prezenta activitatea acestuia in anul 2015, perioada in care a avut delegate sarcini limitate si pe care ar fi trebuit sa le indeplineasca in totalitate, avand in vedere timpul avut la dispozitie, dar activitatea desfasurata de acesta denota o sfidare totala fata de primar, al carui subordonat este ( asa cum am precizat in introducerea facuta) prin neindeplinirea sarcinilor de serviciu, prin incalcarea repetata a Regulamentului de ordine interioara al unitatii si parasirea de foarte multe ori a institutiei fara a comunica motivul pentru care o face, neraspunderea repetata la notele interne transmise de primar, toate acestea denotand faptul ca nu se mai poate continua prin pastrarea acestuia in functie doar pentru a ne numi ca avem viceprimar.
In concluzie si pentru sustinerea acestor acte de indisciplina, pun la dispozitia consiliului local o parte din notele interne si corespondenta scrisa in colaborarea cu viceprimarului orasului (“subordonatul primarului “).
Fata de cele de mai sus si tinand seama ca aceasta situatie tensionata dintre primar si viceprimar treneaza de foarte mult timp, iar activitatea autoritatii locale trebuie sa se desfasoare in conditiile prestarii de catre tot personalul a atributiilor de serviciu la standarde de calitate, dar in mod special in conditii de disciplina, iar in acest moment bugetul local este afectat cu suma de 5.200 lei lunar, initiez

Proiectul de hotarare privind schimarea din functie a viceprimarului orasului Racari

PRIMAR
Dr. ing Caraveteanu Marius

Caută în Arhivă

Selectați o dată
Selectați o categorie
Căutare cu Google