JavaScript must be enabled in order for you to see "WP Copy Data Protect" effect. However, it seems JavaScript is either disabled or not supported by your browser. To see full result of "WP Copy Data Protector", enable JavaScript by changing your browser options, then try again.

Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

Situația asocierilor dintre CJ Dâmboviţa şi consiliile locale,  şi investiţiile pe OUG 28/2013, dezbătute cu primarii şi constructorii

Autor:

Data: 26 octombrie 2015, 16:44

Astăzi, 26 octombrie 2015, la sediul Consiliului Județean Dâmbovița, a avut loc o întâlnire de lucru a Președintelui Consiliului Județean Dâmbovița, Adrian Țuțuianu, Administratorului Public al Județului, Alexandru Oprea și directorului general al Direcției Generale Infrastructură Locală, Vasile Dinu, cu primarii localităților din județ și constructorii care au contractate lucrări pentru anumite investiții.primari dambovita

Subiectele aflate pe ordinea de zi a întâlnirii au vizat situația asocierilor dintre Consiliul Județean și consiliile locale, și a celor pe OUG 28/2013.

Președintele Consiliului Județean Dâmbovița, Adrian Țuțuianu, și-a arătat nemulțumirea în legătură cu ritmul în care se derulează anumite lucrări și a ținut să sublinieze că, deși în anul 2015 au fost alocate 13,4 milioane lei, până în prezent, nu au fost decontate decât 4,9 milioane lei.

Vă spun că, dacă vom continua în acest mod, pentru anul viitor nu vom mai planifica în același fel banii, ci îi vom aloca pe toți pentru drumurile județene. Doresc să le spun reprezentanților constructorilor următorul lucru: anul acesta ați avut multe lucrări pe GAL-uri, pe AFIR în general, pe POR, iar anul viitor nu vor mai fi atât de multe lucrări; vă spun că aceia care nu sunt serioși nu au ce să mai caute pe aici (…) Dacă nu puteți realiza lucrările, vă rog să reziliați contractele – sunt sume mici, iar primăriile în cauză pot face proceduri de achiziție directă pentru a putea consuma banii. Mai sunt maxim 3 săptămâni, perioadă în care se mai poate lucra (…) Eu nu pot să fac o procedură de achiziție publică, la început de noiembrie, pentru deszăpezire. Eu am mers pe teza că avem contract și trebuie să vi-l onorați. Vă rog să înțelegeți acest lucru! Trebuia să spuneți că nu vă mai onorați contractul încă de acum 4 luni de zile și aveam timp să fac proceduri de achiziție publică. În relația administrație – firmă nu este doar interesul firmei, este și interesul public. Avem și noi, administrația publică, interese și vă rog să le respectați ca atare (…) Luați lucrare cu lucrare și lămuriți toate aspectele astăzi tot. deoarece am alocări suplimentare, pot să vin suplimentar cu bani ca să închid cât mai multe asocieri, dar veniți să ne lămurim dacă le facem sau nu. Deci acesta este scopul întâlnirii – să știu ce facem joi, la momentul când vom rectifica bugetul. Al doilea lucru: cine nu se ține de treabă așa cum ar trebui, să ne lase; anul viitor nu vom mai prevede bani; anul viitor ne vom ocupa de drumurile județene – ca să nu ne înjure lumea că drumurile județene sunt proaste, iar noi dăm bani unor primari care nu vor să-i cheltuiască și unor constructori care nu vor să lucreze. Repet cifra – 13,4 milioane lei alocate, adică 66% din bugetul Consiliului Județean pentru drumuri,        l-am dat la primării; 4,9 milioane lei – decontate. Vă mai rog pe aceia care aveți proceduri de achiziție în curs: aceia care știți că le puteți închide în următoarele 3-4 zile (pentru că, în cazul unora, sunt proceduri mai mici – cazul localității Cândești, de exemplu), faceți rapid evaluarea, dați drumul la lucrări, pentru că 1 km de drum se poate face; aceia care aveți proceduri un pic mai complicate – faceți procedurile, prevedeți niște bani acum și spuneți-ne și nouă – ca să putem face achiziția publică, să putem să gândim bugetul anului viitor. Toată lumea trebuie să înceapă, la 1 martie 2016, lucrările pe asocieri.”

În ceea ce privește alocările în cadrul OUG 28/2013, Președintele Consiliului Județean Dâmbovița a solicitat să se urgenteze decontarea lucrărilor pentru a se crea astfel posibilitatea demarării unor noi lucrări:

În acest an, am primit până acum 550 miliarde lei. În baza evaluărilor făcute cu fiecare primărie în parte, am mai cerut încă aprox. 450. Pe de o parte, mă duc să cer bani, iar pe de altă parte, nu am lucrări de decontat. Am decontat 300 miliarde lei. Așadar, vă rog, pe toți aceia care aveți lucrări, să aduceți decontul pentru lucrările contractate în cadrul OUG 28/2013! În legătură cu lucrările noi: orice lucrare închisă cu proces-verbal de recepție este o lucrare care se consideră terminată și îmi dă posibilitatea de a face lucrări noi. Nu ni se admit lucrări noi – astăzi, avem 44 de solicitări și probabil că vom mai avea încă 4-5 noi, suplimentare, inclusiv de la Consiliul Județean; cum să le înaintez, dacă eu nu pot să scot nimic de pe listă ca fiind finalizat? Cele terminate și procesele-verbale de recepție, unele care mai au resturi mici de executat – stăm pe loc cu ele, pentru că nu insistăm – primarii sau firmele – să le finalizăm, ca să putem deschide alte șantiere. Avem lucrări pe învățământ – unde nu s-a făcut nimic; anul viitor, nu ni se vor mai da bani pentru școli”.

La finalul discuțiilor, Președintele CJD, Adrian Țuțuianu, a precizat că tema alocărilor financiare va fi analizată și în cadrul ședinței de consiliu județean, de joi, 29 octombrie, când pe ordinea de zi se va afla rectificarea bugetară, urmând ca sumele rezultate să fie distribuite pentru lucrări care mai pot fi realizate în următoarele 3 săptămâni.

Caută în Arhivă

Selectați o dată
Selectați o categorie
Căutare cu Google