JavaScript must be enabled in order for you to see "WP Copy Data Protect" effect. However, it seems JavaScript is either disabled or not supported by your browser. To see full result of "WP Copy Data Protector", enable JavaScript by changing your browser options, then try again.

Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

Deputatul PSD,Ionuţ Săvoiu continuă demersurile pentru reluarea traficului feroviar de persoane înspre Pietroşiţa şi Ploieşti

Autor:

Data: 4 iunie 2014, 16:52

Deputatul PSD,Ionuţ Săvoiu este unul dintre parlamentarii dâmboviţeni care a făcut nenumărate demersuri pentru a se relua   transportul de călători pe rutele CFR, Târgovişte – Pietroşiţa, Târgovişte – Ploieşti Sud. Tot pe acest subiect deputatul Ionuţ Săvoiu a trimis o întrebare către ministrul Transporturilor  privind includerea în Lista completă a trenurilor de călători ce reprezintă pachetul minim social pe anul 2014 care face obiectul contractelor de servicii publice a trenurilor Târgovişte – Pietroşiţa, Târgovişte – Ploieşti Sud.
           
„Domnule Ministru,
 
Pentru prima datǎ de când transportul feroviar de cǎlǎtori a fost liberalizat în anul 2005, potrivit Legii bugetului de stat pe anul 2014, Ministerul Finanțelor a alocat cea mai mare parte a sumei destinate subvenționării transportului feroviar de călători către CFR Călători S.A.. In ciuda acestui fapt exista secţii neinteroperabile cu pachet minim social care au rǎmas fǎrǎ finanţare pe care nu circulǎ trenuri de cǎlǎtori la aceastǎ datǎ. În Actul adiţional nr. 1 pe anul 2014 la Contractul de activitate al Companiei Naţionale de Căi Ferate “C.F.R.” – S.A. pentru perioada 2012-2015, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 73/2012 prevede cǎrutele Pietroşiţa – Târgovişte (35 km) si Târgovişte – Ploieşti Sud (52 km) sunt incluse în Lista completǎ a trenurilor de cǎlǎtori care reprezintǎ pachetul minim social pe anul 2014 pe care nu circulă trenuri de călători, conform Anexei 7.2, pagina 79.Menţionez cǎ Actul adiţional de mai sus nu a fost aprobat prin Hotărârea de Guvern încǎ, fiind în faza de discuţii între Ministerul Finanţelor şi Ministerul Transporturilor.Aprobarea în forma actuala ar duce în continuare la neoperarea rutelor menţionate din cauza faptului cǎ acestea nu se gǎsesc în Anexa 7.1. care cuprinde Lista completă a trenurilor de călători ce reprezintă pachetul minim social pe anul 2014 care face obiectul contractelor de servicii publice.Faţǎ de aceastǎ prevedere, apreciez cǎ mentinerea în operare a infrastructurii de transport feroviar pentru cǎlǎtori reprezintǎ un factor important al strategiei de dezvoltare durabilǎ a judeţului Dâmboviţa, constituind premisele atragerii de investitori şi a succesului în implementarea unor obiective social-economice. Din punct de vedere economic, gara Târgovişte, nod de cale feratǎ cu trei direcţii de circulaţie, deserveşte prin liniile industriale aferente marii agenţi economici ai judeţului Dâmboviţa: S.C. Mechel S.A., S.C. Otelinox S.A., S.C. Samsung România S.R.L., S.C. Upet S.A., S.C. Erdemir S.A., S.C. Rondocarton Ganahl S.R.L., S.C. Cromsteel S.A., S.C. Remat S.A., S.C. Romcif S.A. Fieni, Termocentrala Doiceşti, Parc Industrial Priboiu, şi exemplele pot continua. Totodataruta Pietroșița – Târgoviște (35 km) traversează o zona dens populatǎ din nordul județului nostru și trece prin mai multe localități, inclusiv orașele Fieni (unde se aflǎ fabrica de ciment care face parte din Holdingul Carpatcement S.A.) și Pucioasa (stațiune balneoclimatericǎ).Mai mult decât atât ţin sǎ precizez cǎ judetulul Dâmboviţa se aflǎ pe locul IV pe ţarǎ la densitatea populaţiei, iar mǎsura anulǎrii acestor trenuri afecteazǎun numǎr semnificativ de mare de cetǎţeni, în nordul şi estul judeţului de a lungul acestor axe de transport feroviar regǎsim cca 300.000 de locuitori care ar asigura eficienţa economicǎ a acestor rute, dacǎ ar fi operate la ore potrivite majoritǎţii cǎlǎtorilor.Din punct de vedere social, Municipiul Târgovişte, ca reşedinţǎ a judeţului Dâmboviţa unde se aflǎ unitǎţile de învǎţǎmânt universitar şi postuniversitar (Universitatea Valahia), precum şi majoritatea unitǎţilor de învǎţǎmânt liceeal, se aflǎ în imposibilitatea de a avea legǎturǎ feroviarǎ cu nordul judeţului. Neoperarea rutei Târgovişte Nord – Fieni – Pietroşiţa are ca efect direct îngrǎdirea dreptului de a alege mijlocul de transport cel mai sigur pentru studenţi, elevi, angajaţi şi chiar şi pentru cǎlǎtorii obişnuiţi.Acest fapt a condus inevitabil la creşterea semnificativǎ a preţurilor la biletele de transport rutier, ce afecteazǎîn continuare cetǎţenii cu loc de muncǎ şi venituri reduse sau chiar fǎrǎ loc de muncǎ.  Referitor la soluţionarea acestei situaţii, dar şi cu privire la ruta Ploieşti – Târgovişte, conducerea judeţului Dâmboviţa împreunǎ cu parlamentarii au întreprins nenumarate demersuri care pânǎ la acest moment au rǎmas fǎrǎ ecou.
           
Domnule Ministru,
 
Față de cele prezentate mai sus, vă solicit raspuns la urmatoarele:
 
·         Are în vedere Ministerul Transporturilor modificarea propunerii de Act Aditional, pânǎ la aprobarea acestuia, astfel încât poziţiile 9 (Târgovişte – Ploieşti Sud) şi 11 (Pietroşiţa – Târgovişte) din Anexa 7.2 (trenuri fǎrǎ finanţare), sǎ fie transferate în Anexa 7.1 (Lista completă a trenurilor de călători ce reprezintă pachetul minim social pe anul 2014 care face obiectul contractelor de servicii publice) cu sau fǎrǎ suplimentarea resurselor financiare necesare operǎrii acestor rute?
·         În cazul în care acest lucru nu este posibil din cauza constrângerilor bugetare, care ar fi soluţia propusǎ de Ministerul transporturilor pentru operarea acestor rute?  “.
Ministrul Transporturilor nu a întârziat  să-i răspundă deputatului Ionuţ Săvoiu
 
 
„Stimate domnule deputat,
Referitor la întrebarea dumneavoastră, înregistrată la Camera Deputaţilor cu nr. 4233A/2014 vă comunicăm următoarele:
în prezent pe secţia Ploieşti Vest – Târgovişte – Pietroşiţa nu circulă trenuri de călători. Pe tronsonul Târgovişte Nord – Fieni – Pietroşiţa au circulat un număr de 9 trenuri Regio şi 4 trenuri Interregio, care au fost anulate în data de 15.05.2013, iar pe secţia Târgovişte – IL Caragiale – Ploieşti au circulat un număr de 6 trenuri Regio, care au fost anulate, la data de 15.01.2012. Anularea circulaţiei acestor trenuri a fost făcută la solicitarea Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Călători “CFR Călători” SA, ca urmare a înregistrării de pierderi financiare lunare în valoare de 240.000 lei în anul 2012 pe secţia Târgovişte -Pietroşiţa, şi de 235.000 lei lunar în anul 2012 pe secţia Târgovişte -Ploieşti.
Secţia menţionată mai sus este clasificată în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 643/2011 pentru aprobarea Condiţiilor de închiriere de către Compania Naţională de Căi Ferate C.F.R. – S.A. a unor părţi ale infrastructurii feroviare neinteroperabile, precum şi gestionarea acestora, cu modificările ulterioare. Infrastructură feroviară neinteroperabilă fiind inclusă în lista secţiilor care sunt licitate prin Bursa Română de Mărfuri în vederea închirierii. Până acum secţia nu a fost adjudecată, cu toate că CFR a reluat periodic acţiunile de închiriere a secţiei.
Următoarea etapă de licitaţie va avea loc în cursul lunii mai tot prin Bursa Română de Mărfuri, iar secţia Ploieşti Vest – Târgovişte – Pietroşiţa va fi licitată în pachet cu secţiile Diţeşti – Gura Palăngii şi I.L Caragiale – Diţeşti – Moreni.
Compania Naţională de Căi Ferate CFR a informat în scris, în repetate rânduri, operatorii de transport feroviar de călători, în legătură cu secţiile de circulaţie care au capacităţi de infrastructură disponibile pentru traficul de călători, printre care şi cele două secţii, dar până la această dată nici un operator de transport feroviar de călători nu a solicitat preluarea traficului de călători pe aceste secţii.
Pentru a putea menţine totuşi un minim de trenuri de călători în vederea încurajării operatorilor economici să închirieze aceste secţii, CFR a propus introducerea în pachetul minim social (PMS) a unui număr de câte 4 trenuri de călători pe secţia Ploieşti Vest -Târgovişte – Pietroşiţa. în conformitate cu prevederile art. 6 din Hotărârea Guvernului nr. 2408/2004, cu modificările ulterioare,
„Fondurile necesare subvenţiilor pentru serviciile cuprinse în pachetul minim social în transportul feroviar se vor aloca din bugetul Ministerului Transportuhlori şi/sau bugetele locale, cu încadrarea în bugetul alocat anual pentru transportul feroviar de călători, în condiţiile legii “
Având în vedere că există prevedere legală pentru acordarea subvenţiilor necesare transportului feroviar de călători de interes regional de la bugetele locale, în situaţia în care autorităţile locale ar fi dorit acest lucru, se putea relua operarea trenurilor de călători pe secţia Titu – Pietroşiţa, numai în condiţii de echilibru bugetar, prin acordarea subvenţiei necesare de la bugetele locale”
 

Caută în Arhivă

Selectați o dată
Selectați o categorie
Căutare cu Google