JavaScript must be enabled in order for you to see "WP Copy Data Protect" effect. However, it seems JavaScript is either disabled or not supported by your browser. To see full result of "WP Copy Data Protector", enable JavaScript by changing your browser options, then try again.

Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

11 februarie – „Ziua Numărului European de Urgenţă – 112″

Autor:

Data: 8 februarie 2013, 11:03

Parlamentul European şi Comisia Europeană au declarat ziua de 11 februarie, „Ziua Numărului European de Urgenţă – 112″, în încercarea de a aduce la cunoştinţa publicului larg informaţii despre acest serviciu şi de a determina autorităţile naţionale să sporească capacităţile plurilingve în interiorul acestuia. Numărul european de urgenţă 112 a fost lansat în 1991 pentru a oferi un serviciu unic pentru apelurile de urgenţă disponibil în toate Statele Membre ale U.E., în plus faţă de numerele naţionale de urgenţă, cu scopul de a spori disponibilitatea serviciilor de urgenţă, în special pentru persoanele care călătoresc în Statele Uniunii Europene. Începând cu 1998, Statele Membre ale U.E. sunt obligate, în temeiul reglementărilor comunitare, să garanteze că toţi utilizatorii serviciilor de telefonie fixă şi mobilă pot apela gratuit serviciul 112.Din anul 2003, operatorii de telecomunicaţii au obligaţia de a furniza serviciilor de urgenţă informaţii privind localizarea apelantului pentru ca acestea să poată ajunge rapid la victimele accidentelor. Din decembrie 2008, cetăţenii Uniunii Europene au posibilitatea de a apela gratuit la serviciile de urgenţă din orice punct al Uniunii Europene formând 112, atât de la telefoanele mobile, cât şi de la cele fixe. În România, utilizarea centrelor de preluare a apelurilor de urgenţă, a început în Bucureşti, in iunie 2004, şi s-a încheiat cu judeţul Tulcea, în martie 2005. În aprilie 2005, Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă (SNUAU) 112 a devenit operaţional la nivelul întregii ţări.SNUAU este constituit în scopul furnizarii către cetăţeni a Serviciului de urgenţă 112 şi asigură preluarea apelurilor de urgenţă de la cetăţeni şi, după caz, transmiterea acestora către agenţiile specializate de intervenţie, sau al prelucrării lor şi alertării directe a echipajelor de intervenţie în vederea asigurării unei reacţii imediate, uniforme şi unitare pentru soluţionarea urgenţelor. Pentru furnizarea Serviciului de urgenţă 112, SNUAU este compus din centrele unice pentru apeluri de urgenţă, dispeceratele de urgenţă şi dispeceratele integrate de urgenţă, organizate la nivel de reşedinţă de judeţ, la nivelul municipiului Bucureşti şi la nivelul municipiilor şi oraşelor sau acolo unde este necesar.Sistemul asigură cooperarea între agenţiile specializate de intervenţie ale Poliţiei, Pompierilor, Ambulanţei, SMURD şi Jandarmeriei care au obligaţia de a asigura intervenţia la urgenţe.Personalul Centrelor de preluare a apelurilor de urgenţă 112 este compus din personal specializat care răspunde la apelurile de urgenţă 24 din 24 de ore. Ei sunt instruiţi pentru a asista apelanţii în cazuri de urgenţă şi a-i ajuta în cel mai scurt timp posibil. Numărul unic pentru apelurile de urgenţă 112, se apelează atunci când este necesară intervenţia agenţiilor specializate de intervenţie, pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul. Numarul 112 este gratuit si poate fi apelat de pe orice telefon fix sau mobil în România şi întreaga Uniune Europeană.

NUMĂRUL DE TELEFON LA CARE PUTEŢI APELA ÎN CAZUL UNEI SITUAŢII DE URGENŢĂ ESTE 112

ATENŢIE – NU APELAŢI DECÂT ÎN CAZ REAL

Serviciul de Urgenţă 112 are ca obiectiv salvarea:

– v i e ţ i i – p r o p r i e t ăţ ii – m e d i u l u i

Dacă apelaţi Serviciul de urgenţă 112 trebuie să anunţaţi:

– Ce urgenţă aveţi;

– Locul evenimentului;

– Unde vă aflaţi;

– De la ce număr de telefon sunaţi;

– Cum vă numiţi.

După furnizarea acestor date trebuie să rămâneţi la telefon pentru a fi puşi în legatură cu agenţia de urgenţă de care aveţi nevoie şi pentru a primi eventuale recomandări.

Dacă legătura cu numărul 112 se întrerupe, trebuie să sunaţi din nou. Rămâneţi calmi şi răspundeţi la toate întrebările; nu închideţi până când nu vi se spune.

EXEMPLE SITUAŢII DE URGENŢĂ: – incendii, cutremure, inundaţii, accidente, explozii, avarii, alunecări sau prăbuşiri de teren, îmbolnăviri în masă, prăbuşiri ale unor construcţii, instalaţii ori amenajări, căderi de obiecte din atmosferă ori din cosmos, tornade, avalanşe, eşecul serviciilor de utilităţi publice şi alte calamităţi naturale, asanarea muniţiei neexplodate, s.a.

Exemplificăm câteva evenimente la care sunt solicitate echipajele de intervenţie din cadrul I.S.U.”Basarab I” Dâmboviţa, în urma apelurilor primite pe Numărul unic pentru apelurile de urgenţă 112: incendii; salvarea oamenilor, animalelor şi bunurilor aflate în pericol; înlăturarea urmărilor accidentelor, catastrofelor şi calamităţilor naturale; evacuarea apei din subsolurile clădirilor sau din fântâni dupa producerea de inundaţii; urgenţe medicale; accident de circulaţie soldat cu victime; surpări de teren; explozii; asanarea muniţiei neexplodate, etc.

Sunaţi la 112 doar dacă aveţi o urgenţă!

Centrele de Urgenţă funcţionează permanent, 24 din 24 de ore, 7 zile pe săptămână.

CÂND SECUNDELE CONTEAZĂ, RĂSPUNDEŢI URGENT LA ÎNTREBĂRILE PUSE DE OPERATORUL DE LA 112 ! ÎNAINTE DE A FORMA 112 TREBUIE SĂ CUNOAŞTEŢI NUMĂRUL DE TELEFON DE LA CARE SUNAŢI, ALTFEL APELUL DUMNEAVOASTRĂ POATE FI EVALUAT CA NESERIOS.

Caută în Arhivă

Selectați o dată
Selectați o categorie
Căutare cu Google