JavaScript must be enabled in order for you to see "WP Copy Data Protect" effect. However, it seems JavaScript is either disabled or not supported by your browser. To see full result of "WP Copy Data Protector", enable JavaScript by changing your browser options, then try again.

Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

CHELTUIALĂ NEJUSTIFICATĂ: 255.142,52 lei pentru sirenele de alertă în caz de calamităţi naturale din comunele dâmboviţene

Autor:

Data: 8 iulie 2012, 11:37

Pe blocurile vechi şi prin satele dâmboviţene , ruginite se mai văd sirenele pentru avertizarea populaţiei în situaţiile de urgenţă din comunitate,însă există şi comune dâmboviţene care au în dotare sirene de avertizare mult mai moderne.Cu siguranţă  vă întrebaţi oare câte dintre ele mai funcţionează, pentru că niciodată nu aţi  auzit una testată.Nici noi nu am auzit dar vă spunem că  toate fucţionează ca la carte că doar Consiliul Judeţean Dâmboviţa din anul 2008 şi până mai acum o lună de zile a plătit bani grei pentru întreţinerea acestor sisteme de alarmare  pentru situaţii de urgenţă din cele 89 de localităţi dâmboviţene.La mijloc este vorba de un contrat de ordinul miliardelor de lei vechi încheiat  între CJ Dâmboviţa şi o societate care pretinde că a prestat serviciii care privesc verificarea şi intreţinerea acestor sisteme de alarmare  .Noul preşedinte al Consiliului Judeţean Dâmboviţa ,Adrian Ţuţuianu a luat la purificat aceste contracte şi din start şi-a dat seama că este ceva în neregulă, că această cheltuială este nejustificată ,motiv pentru care va dispune demararea procedurilor de reziliere a acesti contract pentru cele şase luni care urmează.Preşedintele CJ Dâmboviţa a mai spus că   va identifica  cu cei de la ISU Dâmboviţa procedura cea mai ieftină de verificare a modului cum funcţionează aceste sisteme de alarmare în caz de urgenţă :“Am verificat şi am găsit că această societate prestează din anul 2008 şi până astăzi în baza unor contracte  succesiv încheiate,   activităţi care privesc prestări servicii care privesc verificarea şi intreţinerea sistemelor de alarmare  pentru situaţii de urgenţă ,sisteme care sunt transmise din patrimoniul   CJ Dâmboviţa către primăriile  din judeţ .Pe înţelesul publicului larg acest lucru înseamnă că în toate localităţile  există nişte sirene ,unele mai vechi altele mai noi care trebuiesc să fie folosite de către Inspectoratul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă în caz de calamităţi şi situaţii deosebite .Primul lucru care mi-a atras atenţia este faptul că dacă aceste sirene sunt transmise în patrimonial primăriilor ,nu văd de ce CJ Dâmboviţa s-a apucat să facă o cheltuială pentru altul .Este o chestiune care priveşte primăria din localitatea respectivă şi care trebuie verificată şi eventual sancţionată   dacă nu este în regulă de către ISU Dâmboviţa.În al doilea rând nu am putut identifica în arhiva CJ Dâmboviţa niciun  document     care să arate în ce au constat lucrările efectuate de această societate  din anul 2008 până în 2011. Iată ce cheltuieli s-au făcut în baza acestui contrat :

– în anul 2008 ,valoarea contractului a fost de   45.249,73 lei şi mai am de plată din această factură la acest moment suma de 11.312,43 lei,

-în anul 2009 s-a majorat valoarea contractului … şi valoarea a crescut la 50.870,16 lei şi mai avem de plată astăzi 33.913,44 lei,

-în anul 2010 s-a adăugat o mică creştere şi s-a încheiat contract în valoare de 53.007,54 lei .Di această sumă s-au făcut plăţi de 69.251,80 lei după ce s-a mai încheiat şi un act adiţional şi a rămas de achitat suma de 17.069,18 lei .Practic în anul 2010 contractul a ajuns la 800.000 .000 lei vechi .

-în anul 2011 s-a încheiat un contract pentru o sumă de 35.338,36 lei care a  fost achitată integral ,regula normală este să se achite datoriile cele mai vechi 

-în anul 2012 s-a simţit nevoia majorării contractului şi CJ Dâmboviţa  s-a obligat să plătească aceleiaşi societăţi suma de 70.676,73 lei din care s-a achitat până astăzi suma de 17.669,18 lei .

În concluzie valoarea contractului pe toată această perioadă de 4 ani este de 255.142,52 lei .S-a plătit de către CJ Dâmboviţa suma de 184.465 lei şi am rămas datori la momentul acesta suma de 70.676,73 lei.   Personal cred că acest contract nu a urmărit decât alimentarea clientelei politice    şi că această cheltuială este nejustificată,motiv pentru care voi dispune demararea procedurilor de reziliere a acesti contract pentru cele şase luni care urmează  şi voi identifica cu cei de la ISU Dâmboviţa procedura cea mai ieftină de verificare a modului cum funcţionează aceste sisteme de alarmare în caz de urgenţă .Fac şi precizarea că am chemat  pe şeful ISU Dâmboviţa şi mi-a spus că nu ştie în ce condiţii s-au încheiat aceste contracte că nu a avut cunoştinţă niciodată de existenţa lor şi că nu cunoaşte nici cine sunt prestatorii de servicii “ a afirmat preşedintele CJ Dâmboviţa ,Adrian Ţuţuianu.

Caută în Arhivă

Selectați o dată
Selectați o categorie
Căutare cu Google