JavaScript must be enabled in order for you to see "WP Copy Data Protect" effect. However, it seems JavaScript is either disabled or not supported by your browser. To see full result of "WP Copy Data Protector", enable JavaScript by changing your browser options, then try again.

Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

VIDEO. Vicepreşedintele CJ, Corneliu Ştefan vorbeşte despre anomaliile legii  privind achizițiile publice

Autor:

Data: 29 august 2016, 13:32

Vicepreşedintele CJ, Corneliu Ştefan a abordat în cadrul unei conferinţe de presă  un subiect destul de interesat, cel legat de  Legea 98/2016, legea privind achizițiile publice.

Corneliu Ştefan a spus că  sunt foarte multe anomalii în această lege și din punctul de vedere al Consiliului Județean această lege a blocat autoritățile locale, primăriile și consiliile Județene din țară, demersurile privind achizițiile publice sunt foarte greoaie. corneliu stefanÎn acest sens, vicepreşedintele CJ, Corneliu Ştefan  a pregătit o serie de amendamente la această lege  pe care le va trimite către UNCJR şi totodată le va înainta şi parlamentarilor de Dâmbovița:

 „ Avem o serie de amendamente pe care le vom trimite UNCJR, dar pe care le vom înainta și parlamentarilor de Dâmbovița, privind Legea 98/2016, legea privind achizițiile publice. Sunt foarte multe anomalii în această lege și din punctul de vedere al Consiliului Județean această lege a blocat autoritățile locale, primăriile și consiliile Județene din țară, demersurile privind achizițiile publice sunt foarte greoaie. Sunt câteva probleme de interes care nu au fost luate în calcul în această lege și Guvernul României nu s-a aplecat cu atenție asupra acestei legi de importanță națională. În primul rând toate IMM-urile și toate firmele mici, care reprezintă motorul economiei, nu pot să mai participe la nicio licitație dacă nu au experiență similară. Trag un semnal de alarmă, în România, în județul Dâmbovița, nicio firmă mică, care nu are o experiență similară în orice fel de domneiu, nu poate să mai participe la nicio achiziție publică a unei autorități publice locale, indiferent că este primărie sau Consiliu Județean. Articolul 113 din Legea 98/2016 se referă clar la faptul că orice firmă care participă la o achiziție publică trebuie să aibă minim 50% experiență similară. Până acum firmele mici veneau cu terți susținători pentru a-i susține la procedurile de achiziție la care participau, astăzi firmele mici nu pot să mai participe la aceste achiziții publice, indiferent de valoarea lor, că sunt valori mici sau valori mari. O altă problemă prin care se îngreunează evaluarea unei proceduri de achiziție este aceea de a obliga autoritatea contractantă de a comunica rezultatul evaluării la fiecare etapă de evaluare cu posibilitatea contestării acestuia și perioada foarte mare de soluționare a contestației. Am făcut o simulare, o achiziție publică, indiferent de valoarea ei, poate să dureze între 285 de zile și 305 zile. Din punctul nostru de vedere, al autorităților locale, acesta reprezintă clar blocajul achizițiilor în domeniul public.  A treia problemă din punctul meu de vedere este aceea prin care obligăm autorități contractante și, în speță, Consiliile Județene să folosească, ca și criteriu de atribuire la lucrările de drumuri, cel mai bun raport calitate- preț. Deci pentru lucrările de drumuri nu putem să mai folosim prețul cel mai scăzut. Aici aduc și un argument, Consiliul Județean Dâmbovița, mai ales la asocierile și drumurile județene pe care le-am avut scoase la licitație în ultimii ani, am făcut foarte multe economii numai din aceste licitații publice în care firmele au venit cu oferte de 85%, 75%, 90% față de valoarea pe care am aprobat-o prin Hotărâre de Consiliu Județean, iar aceste economii s-au strâns în bugetul Consiliului Județean și cu acești bani am putut să facem și alte lucrări. Prin această lege acest raport calitate-preț nu ne mai lasă pentru lucrări de drumuri să avem ca și criteriu de atribuire prețul cel mai scăzut. Încă o anomalie este aceea că Comisia de Evaluare trebuie să verifice planul de organizare a ofertantului aflat în insolvență, ori Comisiile de Evaluare nu au treabă cu planul de organizare al unei societăți comerciale aflate în insolvență, din aceste Comisii fac parte economiști, ingineri, experți de la achiziții publice… Aceasta este o anomalie peste care nu putem să trecem cu vederea. Comunicările privind rezultatele etapelor de evaluare se fac numai prin mijloace electronice, adică prin email. Deci conform noii legi comunicările nu se mai fac prin alte metode, precum fax sau prin poștă, toate se fac prin email, iar acest lucru înseamnă că președintele Comisiei de Evaluare după ce dă un email trebuie să sune la firmele respectve să întrebe dacă au primit comunicarea, astfel se intră și într-un conflict de interese, prin sunarea administratorilor firmelor și a intra în contact cu ei… Împreună cu președintele Adrian Țuțuianu am făcut amendamente și prima metodă a noastră de a ajunge cu ele în Parlament și la Guvern este aceea de a le depune la UNCJR. Vom avea un punct de vedere pentru că aceste lucruri nu sunt corecte din punctul nostru de vedere și nu reprezintă o bună dezvoltare a achizițiilor publice din România”, a declarat vicepreşedintele CJ, Corneliu Ştefan .

Vicepreşedintele CJ, Corneliu Ştefan a spus că toate aceste anomali din Legea 98/2016, legea privind achizițiile publice, nu fac decât  să îngreuneze achizițiile  publice.

 

Caută în Arhivă

Selectați o dată
Selectați o categorie
Căutare cu Google