JavaScript must be enabled in order for you to see "WP Copy Data Protect" effect. However, it seems JavaScript is either disabled or not supported by your browser. To see full result of "WP Copy Data Protector", enable JavaScript by changing your browser options, then try again.

Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

Deputatul Ionuţ Săvoiu, preocupat de reabilitarea şi modernizarea staţiei de cale feratǎ Târgovişte

Autor:

Data: 24 noiembrie 2014, 12:52

În urmă cu şapte ani, adică în anul 2007 au fost făcute demersuri privind introducerea staţiei CFR Târgovişte în programul de reabilitare „Consolidarea procesului de restructurare a  Cǎilor Ferate Române – Asistenţǎ tehnicǎ pentru reabilitarea staţiilor de cale feratǎ” – PHARE RO 2004/16-772.03.14.09.05. Au fost cinci staţii de cale feratǎ recomandate şi selectate pentru acest proiect , şi anume Târgovişte, Baia Mare, Satu Mare, Miercurea Ciuc şi  Târgu Jiu. Potrivit proiectului, ar fi trebuit executate lucrări de modernizare a spațiilor destinate călătorilor, crearea de pasaje subterane de acces la peroanele centrale, acoperirea peroanelor, dotarea peroanelor cu sisteme informatice de afisaj si eliberare tichete, supraveghere video, dar și renovări exterioare sau  înlocuiri ale instalaţiilor electrice, a termoventilaţiei, instalaţiilor sanitare şi a tâmplărie, etc.S-au întocmit raportul de fezabilitate şi studiul de fezabilitate pentru staţia C.F.R Târgovişte.În data de 31.01.2008 a fost solicitat Primǎriei Târgovişte certificatul de urbanism, care a fost obţinut în data de 18.02.2008 cu nr. 111.Ulterior nu s-a mai reuşit obţinerea autorizaţiei de construcţie din cauza neconcordanţelor între cerinţele proiectelor tehnice şi documentaţiilor de licitaţie ca formǎ de prezentare, capitole componente şi soluţii tehnice. Deşi s-a purtat o intensǎ corespondenţă între UIP din cadrul CNCFR şi reprezentanţii consultantului şi s-au organizat întâlniri cu acesta şi cu reprezentanţii CFR în prezenţa reprezentanţilor MTI cu scopul de a-l determina pe consultant să efectueze modificări la proiectele tehnice şi la documentaţiile de licitaţie, atât ca formă şi conţinut, cât şi ca soluţii tehnice spre a obţine proiecte conforme cu prevederile HG nr. 28/2008 şi Ordinul 863/2008,  aplicabile pe teren – scopul nu fost atins şi contractul a fost reziliat în luna noiembrie 2011, depunându-se eforturi în vederea atragerii altor surse de finanțare pentru finalizarea acestor obiective.La aceasta datǎ proiectul face parte din lista proiectelor admise pentru testare în cadrul Master Planului General de Transport  Capitolul Feroviar –  Modernizarea staţiilor de cale feratǎ, poziţia 107. Drept urmare deputatul PSD, Ionuţ Săvoiu a adresat o serie de  întrebări Ministrului Transporturilor care sună astfel :

Sunt identificate şi aprobate sursele de finanţare necesare realizǎrii acestei investiţii?

Are în vedere Ministerul Transporturilor revizuirea documentaţiilor tehnice şi prioritizarea investiţiei de reabilitare şi modernizare a staţiei de cale feratǎ Târgovişte în cadrul Programul Operational Sectorial de Transport 2014-2020 ?

Când estimaţi cǎ va avea loc aprobarea finanţǎrii în cazul în care acest proiect ar putea fi inclus în cadrul Programul Operational Sectorial de Transport 2014-2020?

Ministerul Transporturilor nu a întârziat să –i şi răspundă deputatlui PSD, Ionuţ Săvoiu:” Referitor la proiectele ce sunt cuprinse în lista admisă pentru testare prin intermediul Maşter

Planului General de Transport (MPGT), precizăm:Proiectele admise pentru testare urmează a fi împărţite în două categorii: modelabile şi nemodelabile.Proiectele care au fost declarate modelabile vor fi testate ulterior după două criterii:performanţa economică ţi analiza multicriterială, conform Ghidului de prioritizare.In urma testării proiectelor cu ajutorul modelului naţional de transport, acestea urmează a fi

declarate sustenabile sau nesustenabile, după caz. Proiectele sustenabile vor fi incluse în

strategia de finanţare care va însoţi MPGT pentru perioada de programare 2014-2020, respectiv

2020-2030.Totodată, conform Acordului de Parteneriat transmis de Guvernul României către Comisia

Europeană, Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 –

2020 va fi în cadrul Ministerului Fondurilor Europene (MFE). Prin urmare, vă recomandăm să vă

adresaţi MFE pentru detalii referitoare la perioada de programare 2014-2020.

Având în vedere că în litigiul dintre Ministerul Fondurilor Europene şi firma BERNARD INGENIEURE

ZT GmbH – Austria nu a fost pronunţată o decizie definitivă, nu se pot încă identifica alte surse de

finanţare necesare realizării acestei investiţii.După pronunţarea unei decizii definitive, se va propune realizarea investiţiei din fonduri alocate perioadei de programare 2014-2020.Considerând că proiectul va fi inclus în Programul Operaţional Sectorial de Transport 2014-2020,este greu de stabilit în momentul de faţă, ţinând cont de multitudinea factorilor determinanţi,data la care finanţarea va fi aprobată”, acesta este răspunsul Ministerului Transporturilor

Caută în Arhivă

Selectați o dată
Selectați o categorie
Căutare cu Google