JavaScript must be enabled in order for you to see "WP Copy Data Protect" effect. However, it seems JavaScript is either disabled or not supported by your browser. To see full result of "WP Copy Data Protector", enable JavaScript by changing your browser options, then try again.

Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

Preşedintele Consiliului Judeţean Dâmboviţa, Adrian Ţuţuianu a vizitat mai multe obiective în lucru din oraşul Moreni

Autor:

Data: 2 iulie 2014, 21:44

Preşedintele Consiliului Judeţean Dâmboviţa, Adrian Ţuţuianu, a vizitat astăzi, 2 iulie 2014, mai multe obiective în lucru din oraşul Moreni, ce fac parte din cele două proiecte pe care municipalitatea le derulează împreună cu Compania de Apă Târgovişte – Dâmboviţa: extindere reţea de apă şi reţea de canalizare, și reabilitarea şi modernizarea staţiei de epurare şi modernizarea celor două bazine din zona Bana.
Primul proiect are o valoare de 8 milioane de Euro şi este realizat, în mare parte, iar în ceea ce privește lucrarea de modernizare de la staţia de epurare şi rezervoarele din Bana, valoarea obiectivului de investiții este de aproape 10 milioane de Euro.

Președintele Consiliului Județean Dâmbovița, Adrian Ţuţuianu:
”Pe mine mă interesează, în calitate de preşedinte al ADI Apă, ca cele 10 proiecte care se află în implementare pe POS I Mediu să fie finalizate în acest an. Sunt întârzieri în derularea unora dintre ele. Cel mai întârziat este acesta de la Moreni, privind staţia de epurare şi rezervoare, situaţia fiind generată de falimentul celor care au câştigat licitaţia şi de realizarea formalităţilor legale de preluare a investiţiei de către un subcontractant.
Avem un stadiu de realizare de 20% pe acest proiect – staţie de epurare şi bazine de apă. Interesul este să urgentăm lucrările pentru a termina aceste investiţii atât de necesare municipiului Moreni şi, în al doilea rând, pentru a creşte gradul de absorbţie a fondurilor europene. Dacă nu vom absorbi fondurile europene, vom avea cu toţii de suferit şi pe termen scurt, dar mai ales pe termen lung. Sunt bani care nu se mai întorc. Atunci, ne interesează să terminăm cât mai rapid ceea ce este în implementare.

Pe economii, avem 17 proiecte depuse. Sunt nemulţumit de modul în care Compania de Apă a gestionat subiectul licitaţiilor pentru investiţii noi – din aceste economii, motiv pentru care, săptămâna trecută, am avut o întâlnire cu toţi cei implicaţi în derularea proiectului. Vineri, am convocat ADI Apă şi Compania de Apă, pentru că lucrurile nu merg aşa cum mi-am propus. Sunt rămâneri în urmă. Sunt oameni care nu înţeleg care este operativul şi care nu înţeleg că aceste rezerve trebuie cheltuite într-un termen foarte scurt, maxim 1 an de zile. Până se fac procedurile de achiziţie publică, dacă mai sunt şi contestaţii, riscăm să nu cheltuim banii.

În rest, mă preocupă ca, în perioada umrătoare, oraşul Moreni să-şi schimbe faţa în bine. Mâine, înţeleg de la dl. Primar, că s-a finalizat achiziţia publică pentru lucrările de reabilitare a drumului care merge din centrul municipiului spre Schela Mare şi Târgovişte. Avem proiectul în asociere cu Consiliul Judeţean. Îl vom finanţa, în parte, anul acesta, în ideea de a oferi, până la sfârşitul anului, o cale de derulare corectă, bună pentru cetăţeni, care de ani de zile, pe drept, sunt nemulţumiţi de starea drumurilor din oraş.

Moreni trebuie să fie numărul 2 în judeţ din punct de vedere al dotărilor edilitare. Este al doilea municipiu al judeţului şi statutul ăsta deocamdată este unul teoretic, nu are în spate tot ceea ce este necesar unui municipiu. Este un oraş vechi, cu istorie, este un loc unde s-au făcut lucruri importante pentru această ţară, dar şi un loc unde s-a intrat în declin economic după 1990 şi lucrurile nu au fost încă recuperate.

Toate lucrările pe POS I Mediu au întârzieri. Din 10 contracte, am finalizat unul singur, la Târgovişte. Am recuperat parte din întârzieri, dar evident nu putem recupera ceea ce nu permite timpul sau tehnologia. Dar eu mi-am propus ca, anul acesta, în octombrie-noiembrie, din cele 10 contracte, să finalizăm cel puțin 8 şi cred că lucrul acesta e posibil. Sunt întârzieri de mai multe tipuri. Au fost probleme în derularea contractului, în special în modul de decontare şi, dacă decontările nu s-au făcut la timp, nu îi poţi cere constructorului să-ţi facă treaba la timp. Sunt şi întârzieri generate de atitudinea constructorilor, care nu înţeleg că noi avem un termen şi un obiectiv, acela de a absorbi fondurile europene. În al treilea rând, sunt situaţii în care firmele care au câştigat la licitaţie publică aceste contracte au intrat în procedură de insolvenţă şi a trebuit să găsim soluţii, iar lucrul ăsta s-a făcut printr-o instrucţiune a Ministerului Fondurilor Europene. Deci, nu oricum. Totul – pentru a nu relua procedura de achiziţie publică, fiindcă am fi putut să ne blocăm şi să nu le mai terminăm niciodată”.
Constantin Dinu, primarul municipiului Moreni:

  • ”Sperăm ca, până la sfârşitul anului, să se termine şi toată reţeaua de canalizare, astfel încât municipalitatea să beneficieze de toate aceste facilităţi. Pe economia care s-a făcut la licitaţii noi, de la Moreni, am identificat oportunitatea, ne-am mişcat repede şi am depus un proiect care este deja scos la licitaţie, este primul proiect în analiză, astfel încât ultimul cartier al municipiului Moreni, ca mod de abordare a lucrărilor, să beneficieze de apă şi canal. Deşi, la sfârşitul anului 2015, Cartierul Ţuicani va fi racordat la reţeaua de apă şi canalizare”.

Tot astăzi, președintele CJD, Adrian Țuțuianu a mers și pe șantierul de lucru de la podul peste râul Cricov, din zona centrală a municipiului Moreni, aflat în reabilitare, consolidare și modernizare, în cadrul Planului Integrat de Dezvoltare Urbană. În zonă, Primăria a efectuat lucrări de reparaţii a carosabilului şi au fost montate indicatoare de ocolire, pentru ca traficul rutier să se desfăşoare în condiţii bune, până la terminarea lucrărilor. Podul are o lungime totală de 104,03 m, cu o lungime a suprastructurii de 83,10 m. Lățimea totală a podului este de 15,50 m, cu o parte carosabilă de 9,20 m, atât cât au și străzile adiacente și 2 trotuare a câte 2,90 m.
În imediata apropiere a podului, autorităţile locale derulează ample lucrări de modernizare și extindere a Parcului Central.

Caută în Arhivă

Selectați o dată
Selectați o categorie
Căutare cu Google