JavaScript must be enabled in order for you to see "WP Copy Data Protect" effect. However, it seems JavaScript is either disabled or not supported by your browser. To see full result of "WP Copy Data Protector", enable JavaScript by changing your browser options, then try again.

Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

Spitalul Judeţean de Urgenţă Târgovişte nu se regăseşte printre cele 12 unităţi spitaliceşti- pilot

Autor:

Data: 29 august 2013, 15:19

Ministerul Sănătăţii a lansat în dezbatere publică proiectul de lege privind modificarea statutului spitalelor. Cu completările şi modificările din 27 august, acest proiect dă posibilitatea unui număr de 12 unităţi spitaliceşti – pilot să devină instituţii autonome, cu mai multă libertate în organizare şi cu posibilitatea depolitizării funcţiilor de management. Înfiinţarea de dispecerate pentru planificarea internărilor, gruparea mai multor specialităţi într-o structură şi organizarea spitalelor în asociaţii şi fundaţii sunt câteva din prevederile proiectului pilot de modificare a statutului spitalelor, ce ar putea fi implementat din 2014, în 12 unităţi-pilot.Potrivit proiectului-pilot, spitalele vor fi împărţite în două categorii: de interes naţional – spitalele regionale şi cele de urgenţă – şi de interes local – spitalele municipale şi orăşeneşti.Spitalul Judeţean de Urgenţă Târgovişte nu se regăseşte printre cele 12 unităţi spitaliceşti- pilot. Proiectul de completare a celui de la începutul lunii august, lansat marţi pe site-ul Ministerului Sănătăţii, prevede că, în spitalele-pilot, activitatea medicală se poate reorganiza pe „poli de specialitate”.Polul de specialitate este o structură cu paturi, organizată pe o specialitate sau pe un grup de specialităţi, personalul din cadrul acesteia fiind organizat în echipe pe specialităţi, dar paturile nefiind diferenţiate. Totodată, potrivit proiectului, în structura spitalului-pilot vor funcţiona o unitate de management al calităţii, în care va fi încadrat personal cu pregătire în domeniu, precum şi un dispecerat medical cu atribuţii în planificarea internărilor. Într-un spital-pilot nu pot funcţiona mai multe secţii cu aceeaşi specialitate, mai prevede proiectul.Veniturile spitalelor-pilot, organizate ca instituţii de sănătate, provin din mai multe surse, respectiv contractele de servicii de sănătate încheiate cu casele de asigurări de sănătate, bugetul Ministerului Sănătăţii, al ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitară proprie, contracte de servicii de sănătate încheiate cu alte persoane juridice la cerere, fonduri europene nerambursabile, servicii de închiriere a unor spaţii medicale, echipamente sau aparatură medicală, servicii medicale acordate în regim privat, donaţii, sponsorizări, contracte de cercetare, contracte pentru studii clinice, coplată pentru servicii medicale, servicii de sănătate, hoteliere sau de altă natură furnizate la cerere, împrumuturi interne sau externe în vederea finanţării investiţiilor în condiţiile în care acestea se rambursează din venituri proprii, asocieri în participaţiune sau parteneriat public-privat, cu scop investiţional, de furnizare de servicii în domeniul medical ori de cercetare medicală şi farmaceutică, dar şi editarea şi furnizarea unor publicaţii cu caracter medical.Spitalele-pilot de interes local se pot reorganiza, la iniţiativa instituţiei care are în responsabilitate managementul spitalului, şi ca asociaţii sau fundaţii medicale, persoane juridice de drept privat fără scop patrimonial, care urmăresc desfăşurarea unor activităţi de furnizare de servicii medicale de interes general sau în interesul unor colectivităţi.

Caută în Arhivă

Selectați o dată
Selectați o categorie
Căutare cu Google