JavaScript must be enabled in order for you to see "WP Copy Data Protect" effect. However, it seems JavaScript is either disabled or not supported by your browser. To see full result of "WP Copy Data Protector", enable JavaScript by changing your browser options, then try again.

Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

Transportatorii români – din nou, discriminaţi acasă. Afacerea plăcutele = UN „TUN” DE PESTE 15 MILIOANE EURO

Autor:

Data: 17 mai 2013, 15:31

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România atenţionează autorităţile române ca prin actualele practici legislative „mioritice”, transportatorii români sunt, din nou, discriminaţi acasă.
Constatăm că acolo unde legislaţia naţională/europeană este opţională, România este prima care o aplică, iar acolo unde e obligatorie –  e ultima.
Astfel, conform Directivei nr. 96/53/CE, Statele Membre pot solicita echiparea cu plăcuţe cu dimensiunile şi masele maxime autorizate ale vehiculului, acest act comunitar fiind transpus în legislaţia românească prin ORDINUL nr. 1640 din 8 noiembrie 2012. În practică, nici un  alt Stat Membru UE nu utilizează astfel de plăcuţe.
Prin comparaţie – deşi Acordul ADR privind transportul rutier internațional de mărfuri periculoase prevede obligativitatea ca certificatele de pregătire profesională a conducătorilor auto să fie eliberate pe suport de plastic, fiind transpusă în legislaţia românească prin ORDINUL nr. 2264 din 19 decembrie 2012 cu intrare în vigoare în data de 01.01.2013,  România nu a reuşit până în prezent să elibereze cardurile de plastic ADR obligatorii, creând probleme tuturor transportatorilor care efectuează operaţiuni internaţionale în UE şi în afara UE, în baza acestui Acord.
În schimb, România este singura ţară din lume care aplică cerinţa de echipare cu plăcuţe cu dimensiunile şi masele maxime autorizate ale vehiculului.
Aceste plăcuţe reflectă, de fapt, dimensiunile precizate în cartea de identitate pentru vehicule fără dispozitive cuplare remorcă/semiremorcă. În cazul vehiculelor cu dispozitive cuplare remorcă/semiremorcă, plăcuţele vor reflecta dimensiunea ansamblului, fiind necesară prezenţa lor la RAR pentru măsurare.
În România, există circa 120.000 vehicule de transport marfă peste 3.5 t, din care aproximativ 80.000 sunt vehicule articulate pentru care sunt necesare plăcuţe care să reflecte dimensiunea ansamblului. Rezultă, astfel, o afacere de cca. 2,5 mil. Euro doar pentru fabricantul de plăcuţe!
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România solicită anularea cerinţei de echipare cu plăcuţe cu dimensiunile şi masele maxime autorizate ale vehiculului  din legislaţia românească, având în vedere neclaritatea acesteia şi distorsiunile pe care le creează pe piaţa naţională de transport rutier, fără a aduce beneficii evidente care să-i justifice aplicarea:
· Deşi Ordinul nr. 1640/2012 stabilind echiparea cu plăcuţe cu dimensiunile şi masele maxime autorizate ale vehiculului a fost publicat în 26.11.2012, iar plăcuţele vor fi obligatorii începând cu data de  26.05.2013, până astăzi nu s-a eliberat nicio plăcuţă. În consecinţă, Ordinul a fost publicat de 6 luni, iar transportatorilor rutieri li se cere aplicarea acestuia în 2 săptămâni!
· În acelaşi timp, lipsa plăcuţelor se sancționează cu amendă de la 8.000 lei la 12.000 lei, nefiind clar dacă pentru un tractor cu semiremorcă se aplică de 2 ori !
· De asemenea, nu este clar cum s-ar putea aplica această cerinţă, prevăzută numai de legislaţia românească,  transportatorilor străini. În consecinţă, transportatorii români sunt, din nou, discriminaţi acasă faţă de transportatorii străini care efectuează operaţiuni pe teritoriul României.
· Introducerea acestei obligaţii suplimentare pentru transportatorii rutieri este justificată de autorităţile române ca fiind în scopul facilitării controlului vehiculelor în trafic – când, de fapt, soluţia reală ar fi o mai bună şcolarizare a inspectorilor care efectuează controlul!
*  *  *

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 13.000 membri – operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.

Afacerea plăcutele = UN „TUN” DE PESTE 15 MILIOANE EURO

Caută în Arhivă

Selectați o dată
Selectați o categorie
Căutare cu Google